چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسند

چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسند

عکاسی زیباترین و شیرین ترین شغل دنیاست ، کمتر کسی پیدا خواهد شد تا این کار را دوست نداشته باشد.

چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسند
چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسند

همه افراد جامعه علاقه خاصی به عکس گرفتن دارند بعضی ها با اینکه دوست ندارند از آنها تصویری ثبت شود اما باز هم عکس گرفتن را دوست دارند،

اگر شما یک عکاس بودید از چه چیزهای عکس می گرفتید ؟

گرایش های عکاسی بسیار فراوان هستند، مانند عکاسی: صنعتی ، عکاسی از محصول ، آتلیه عروس ، عکاسی فضای سبز ، آتلیه بارداری ، آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و خیلی گرایش های دیگر

برای ما زیباترین و شگفت انگیز ترین گرایش، عکاسی از کودکان است.

کودکان بسیار دوست داشتنی هستند و زیباترین لحظات زندگی هر انسانی دوران کودکی اوست.

وظیفه ما به خلق تصاویر زیبا و به یاد ماندنی از کودکان شماست و این وظیفه برای ما بیشتر از مادیات،بُعد معنوی دارد، هر چند گرایش های دیگر در عکاسی وجود دارند که می توانیم در آنها فعالیت کنیم و خیلی راحت تر از عکاسی کودکان است، اما ما این نظریه را داریم که هر انسانی باید عاشق شغلش باشد، به همین دلیل ما عاشق کودکان و عکس گرفتن از آنها هستیم.

چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسند

چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسندهر کودکی یک خلق و خوی دارد و طبق آماری که ما در آتلیه فرزند پاک به دست آورده اییم بیشتر کودکان از دوربین نمی ترسند در واقع ترس کودکان به چندین بخش تقسیم می شود.

به دلیل اینکه مکان آتلیه پر از دستگاه ها و تجهیزات عجیب است،  برای بعضی از کودکان ترسناک یا هیجان انگیز به نظر می رسد. حتی گاهی پیش آمده احساس می کنند، آنها را به دکتر آورده ایید و معمولا چون خاطره خوبی از دکتر و بیمارستان ندارند وقتی عکاس میخواهد با کودک ارتباط برقرار کند به دلیل خاطره ترسناکی که در ذهنشان نقش بسته است هراسان می شوند و گریه می کنند.

مادران و پدران عزیز باید وقت ورود به آتلیه به فرزند خود استرس وارد نکنند و اصلا او را نترسانید، نکته خیلی مهم صمیمی بودن با عکاس است فرزندتان به شما اعتماد دارد و اگر شما با شخص عکاس خیلی ارتباط قوی بگیرید کودک هم احساس امنیت خواهد کرد، هیچ وقت نقش یک نظاره گر را در هنگام عکاسی از کودکتان را بازی نکنید.

این مسئله حس نا امنی به فرزند را بیشتر می کند و نهایتا دچار گریه اش خواهد شد

 

گاهی گریه کودک در آتلیه به خاطر مسائل دیگر است

چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسندسعی کنید قبل از ورود به آتلیه برای او چیزی که مورد علاقه اش است را بگیرید تا خوشحال باشد، خوابش را کرده باشد و غذای او را بدهید زمانی که کودک کاملا سر حال است او را به آتلیه بیاورید تا برای عکاسی خسته نباشد بهانه گیری هم نکند.

شما با این کارهای خیلی ساده نیمی از راه را آمده ایید و نیم دیگر راه را به دست پرسنل هنرمند آتلیه فرزند پاک بسپارید تا بتوانند در حین بازی کردن با فرزند دلبندتان از او عکاسی کنند، عکاس را تنهای وارد میدان نکنید و شما هم با او وارد بازی با فرزندتان شوید تا صمیمیتان را حس کند.

زمان عکاسی کودک حداکثر 1.5  ساعت است، زیرا در این مدت زمان هر آنچه که نیاز باشد از کودک عکس گرفته خواهد و بعد از گذشت این مدت زمان او بسیار خسته می شود.

دیگر هیچ همکاری درستی با عکاس نکرده پس از زمان ورود به آتلیه فرصت را از دست ندهید و سعی کنید با همکاری شخص عکاسی پروژه را به اتمام برسانید.

از اینکه با ما همراه بودید متشکریم

اینستاگرام آتلیه فرزند پاک 

چرا کودکان از دوربین عکاسی می ترسند

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.