نمونه های جذاب عکاسی نوزادان

عکس جذاب نوزادان

گاهی اوقات، برای بهتر کردن حال خود، فقط به یک عکس عالی از نوزاد نیاز دارید …

روش های بسیاری برای ایجاد پرتره های چشم نواز وجود دارد. اما وقتی نوبت به ثبت پرتره های نوزادان می رسد، مهارت عکاس تنها به چند عامل بستگی دارد.

ژست دهی، لباس، زاویه دوربین و تجهیزات صحنه از مهم ترین عوامل در عکاسی نوزاد است.

عکاسان حرفه ای همان طور که در نمونه های زیبای عکس نوزادان مشاهده می کنید، از یک یا چند تکنیک عکاسی برای ایجاد پرتره های فوق العاده جذاب استفاده می کنند.

تجهیزات صحنه

عکس جذاب نوزادانعکاس می تواند ماهرانه از لوازم صحنه به عنوان روشی برای ایجاد یک پرتره تاثیرگذار نوزاد استفاده کند. به طور نمونه در تصویر بالا نوزاد درون سبد قرار گرفته است.

سبد نه تنها کنتراست رنگی خوبی را نسبت به رنگ های سفید عکس ارائه داده است، بلکه در واقع دسته آن منجر به کادربندی تصویر نوزادان شده است، این گونه استفاده از لوازم صحنه باعث می شود پرتره ما بسیار موثرتر جلوه کند.

همچنین توجه داشته باشید که تجهیزات صحنه در پرتره ها، باید احساس طبیعی به تصویر بدهند. مانند سبد که به عنوان یک جزء ضروری در این پرتره حس می شود نه یک وسیله اضافی.

از لوازم صحنه در پرتره ها به طور مناسب استفاده کنید و مراقب آن ها باشید!

عکس جذاب نوزادان

زاویه دوربین

عکس جذاب نوزادانزاویه دوربین نسبت به سوژه تأثیر زیادی در پرتره نهایی دارد. هنگام عکاسی از نوزاد، پایین بودن زاویه دوربین به سمت سوژه معمولاً یک نمای دلپذیر و بسیار آشنایی را ایجاد می کند. شما باید اقدامات لازم را برای افزایش جذابیت تصویر انجام دهید.

در تصویر بالا، به نحوه استفاده عکاس از رنگ و بافت در پس زمینه و زیبایی تصویر توجه کنید. حتی اگر بافت زیادی در عکس وجود داشته باشد، یکنواختی رنگ ها باعث دلزدگی و خستگی چشم نمی شود.

کار ظریف دیگر تاج گل نوزاد است. تنوع بافت و رنگ جذابیت بصری بیشتری به تصویر می بخشد.

ژست نوزاد

عکس جذاب نوزادانیکی دیگر از عوامل موثر در مهارت پرتره نوزاد ژست دهی است. نکته قابل توجه در مورد عکاسی از نوزادان این است که بدن نوزادان بسیار انعطاف پذیر و نرم است، بنابراین عکاسان می توانند ژست های غیرمعمولی برای آن ها ایجاد کنند تا عکس جذاب و زیباتر شود، مانند عکس بالا.

می توانید نوزاد را بخوابانید و پاهای او را در زیر بدنش قرار دهید و بازو و دست او را زیر چونه و صورتش بگذارید، همان طور که در بالا انجام شده است.

به طور طبیعی، هنگام ژست دادن به نوزاد باید بسیار مراقب باشید تا سر و گردن او همیشه تکیه گاه داشته باشند.

شما می توانید از ضربه گیر در زیر نوزاد استفاده کنید (همان طور که در بالا گفته شد) و آن را به عنوان تکیه گاه در اختیار او قرار دهید.

لباس نوزاد

عکس جذاب نوزادانلباس نوزاد می تواند تأثیر زیادی در ظاهر و احساس تصویر داشته باشد. در مورد تصویر بالا، یک پارچه ساده تنها چیزی است که برای افزودن کمی بافت به عکس لازم است.

اما از آن جا که کمد لباس نوزاد بسیار ساده است، عکاس از اصول دیگری که در بالا بحث شد (استفاده از وسایل صحنه، زاویه دوربین و ژست دهی) در پرتره نوزاد استفاده کرده است.

عکس جذاب نوزادان

عکس جذاب نوزاداندر این تصویر با رویکردی متفاوت از لباس ها، نوزاد رنگین کمانی را مشاهده می کنید.

چنین رنگ های روشن، (و بسیاری از آن ها) رنگ خنثی و خطوط متوالی پس زمینه برای تصویر در سطح زمین مناسب است.

افزون بر این، توجه داشته باشید که رنگ پتو همان رنگ لباس نوزاد است، این کار به ایجاد هماهنگی بین لباس و لوازم صحنه کمک می کند. رنگ تاج گل نیز شبیه رنگ های لباس نوزاد است و منجر به ایجاد پیوستگی بیشتر در عکس می شود.

شما دیگر چند نمونه زیبا عکاسی از نوزادان دارید که می توانید از آن استفاده کنید و اگر عکاس هستید، این نکات سریع را در نظر بگیرید و ببینید که چگونه می توانید از آن ها برای بهبود پرتره های نوزاد استفاده کنید.

برای اجرای این تکنیک ها نیز نیاز نیست خیلی حرفه ای باشید. با به کار بردن این نکات ساده همراه با کمی خلاقیت عکس های بهتری از نوزاد خود بگیرید.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.