ایده های خلاقانه برای عکاسی پرتره خانوادگی

عکس پرتره خانوادگی

شما به عنوان یک عکاس، ممکن است چند عکس خانوادگی گرفته باشید. پرتره های خانوادگی سرگرم کننده و متداول هستند و اگر به طور حرفه ای انجام نشود، می تواند به یک پرتره زشت و ناخوشایند تبدیل شود. در این جور عکس ها ممکن است کودک با بینی اش ور برود یا چشمان مادر بسته باشد و در نهایت نتیجه مطلوبی حاصل نشود.

با صرف کمی وقت، تحقیق و تفکر همراه با برنامه ریزی دقیق می توان پرتره خانوادگی جذاب و دلگرم کننده ای را به دست آورد.

عکس پرتره خانوادگی

عکس پرتره خانوادگیپرتره خانواده

اولین قدم برای گرفتن یک پرتره فوق العاده خانوادگی، آشنایی با خانواده است. هرچه قدر که با اعضای خانواده صمیمی شوید و با آن ها رابطه دوستانه برقرار کنید، افراد جلوی دوربین شما احساس راحتی بیشتری می کنند.

یک جلسه عکاسی تنظیم کنید و کارهایی که می خواهید سوژه ها انجام دهند را از قبل برنامه ریزی کنید. خانواده ها را در طراحی ایده های عکاسی مشارکت دهید. همه افراد علاقه مند و مشتاق جلسه پرتره خانوادگی خواهند بود و این کار برای آن ها جالب و سرگرم کننده می باشد.

ایده های جالب برای پرتره خانواده

یک زاویه منحصر به فرد پیدا کنید

تا جایی که می توانید از قرار دادن سوژه رو به جهت خورشید یا نور زیاد بپرهیزید، تا چشم های سوژه اذیت نشود. همین طور عکاسی در جهت پشت به نور هم مناسب نیست و نتیجه ناخوشایند می شود، زیرا تابیدن نور از پشت سر منجر به تولید سایه می شود.

سبک عکس های قدیمی را باز آفرینی کنید

آیا خانواده تان در گذشته پرتره ای که دوست داشتید آن را به یادگار نگه دارید داشته است؟ همه افراد معمولا دوست دارند عکس پرتره خانوادگی را بعد از چند سال نگه دارند. مانند کاری که پدربزرگ و مادربزرگ های مان انجام می دادند. سعی کنید مکان و سبک عکس برداری قدیمی را با ژست و تنظیمات کنونی هماهنگ کنید. بدیهی است که با طراحی چهره و لباس های مدرن می توان خلاقیت پرتره را به نمایش گذاشت. شما می توانید در یک تنظیمات خانوادگی، ژست های مختلف را به افراد یاد بدهید تا یک عکس جدید و خاص به دست بیاید.

وسایل صحنه را فراهم کنید

عکس پرتره خانوادگیدر پس زمینه عکس های تان از دکور و وسایل زیبا استفاده کنید. حتی اگر در صحنه فقط یک مجموعه از ماگ های جذاب قهوه را منحصر به هر فرد قرار دهید، ادغام این مجموعه در جلسه عکاسی یک روش عالی برای نشان دادن شخصیت افراد است.

به بیرون از منزل بروید

عکاسی ساعت طلایی برای پرتره های خانوادگی بسیار مناسب است. اگر خانواده ها یک فعالیت مورد علاقه مانند قایقرانی یا پیاده روی دارند، سعی کنید جلسه خانوادگی عکاسی را در محیط بیرون به گونه ای انجام دهید تا افراد، کاری را که دوست دارند انجام دهند. به یاد داشته باشید، اگر برای تهیه عکس های خانوادگی خود فضای بیرون را انتخاب می کنید، محل عکس برداری تان باید دو ویژگی داشته باشد: اول این که افراد باید شناخت کافی از محل عکس برداری داشته باشند تا عکس آن ها ویژه تر شود. دوم این که فضا باید برای اعضای خانواده راحت باشد، محل عکس برداری باید جایی خلوت و کم رفت و آمد باشد تا پس زمینه مناسبی برای پرتره ارائه دهد.

ایده های لباس پرتره خانواده

عکس پرتره خانوادگی

عکس پرتره خانوادگیعلاوه بر محل عکاسی و پس زمینه آن ، سبک پوشش خانوادگی یکی از عناصر ظاهری عکاسی است که در کنترل شما می باشد. در انتخاب لباس سوژه ها شما چند گزینه دارید: لباس مناسب یا مخالف عرف سبک عکاسی. البته، شما همچنین می توانید به صورت طبیعی همان گونه که هستید عکس بندازید که گاه نتیجه مطلوب و گاهی ناخوشایند می شود.

سبک کلاسیک:

شاید بیش از حد تکراری باشد، اما پیراهن سفید و شلوار جین آبی یک ظاهر شیک خانوادگی برای غکاسی می باشد. هماهنگ شدن این سبک لباس برای هر خانواده ای آسان است (از این گذشته، چه کسی پیراهن سفید و شلوار جین آبی ندارد؟) و منجر به عکس های با ظاهر مرتب می شود. رنگ های مطابق به بیننده اجازه می دهد تا بر روی چهره های مختلف و پس زمینه و تنظیمات تمرکز کند. این سبک پوشش به خصوص برای عکس برداری فضای باز و ساحل بسیار محبوب است. نه تنها از نظر ظاهری مرتب است بلکه باعث می شود عکس یک دست شده و حرفه ای به نظر برسد.

سبک ترکیبی:

هیچ دلیلی برای مجبور کردن افراد به پوشیدن پیراهن سفید و شلوار جین آبی وجود ندارد. هر نوع لباس مشترکی که اعضای خانواده بتوانند بپوشند خوب می شود. در انجام این کار خلاقیت به خرج دهید و آن چه را که درباره هماهنگی خانواده می دانید بکار ببرید.

تضاد و رنگ:

در صورت هماهنگ نبودن لباس اعضای خانواده استراتژی مخالف را به کار بگیرید. رنگ لباس کودکان را در تضاد با لباس والدین قرار دهید و همه لباس های متفاوت بپوشند.

سبک خاص:

می توانید برای پرتره تان یک مضمون ایجاد کنید. مهم ترین چیز در مورد عکس های با مضمون این است که آن ها محتوای خانوادگی داشته باشند. عکس باید مطابق با شخصیت افراد و سرگرم کننده نیز باشد. ایده های افراد خانواده را اجرا کنید و واکنش های آن ها را ارزیابی کنید. اگر آن ها نسبت به مضمون مردد هستند، ایده ای طرح کنید که آن ها را هیجان زده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] ایده های خلاقانه برای عکاسی پرتره خانوادگی […]

  2. […] ایده های خلاقانه برای عکاسی پرتره خانوادگی […]

نظرات بسته شده است.