عکس نوزاد و مادر

ایده عکس نوزاد با مادر

احساس مادر به نوزاد یک احساس بی نظیر و ناب است که شاید هرگز نتوان آن را در عکسی نمایش داد. حس عاشقانه ی مادر به نوزادی که 9 ماه آن را در شکم خود حمل کرده است؛ تکرار نشدنی است.

همیشه اطرافیان و عکاسان تلاش می کنند تا عکس های جالب توجهی را از مادر و نوزاد بگیرند. گاه تلاش می شود تا از دکورهای خیلی خاص در عکس استفاده شود و گاه هم لباسهای خاص. اما حقیقت این است که در عکاسی مادر و نوزاد مهم ترین مساله شکار لحظه است. عکاس باید بتواند بهترین زمان را برای فشار دکمه ی دوربین پیدا کند.

ایده عکس نوزاد با مادر

بهترین زمان عکاسی از نوزاد در روزهای ابتدایی تولد تا ده روزگی است، در این زمان می توانید نوزاد را به حالتی که دوست دارید، بگذارید. او به خواب عمیقی می رود و به سادگی بلند نمی شود. همچنین بدن نرم و منعطف او به شما امکان تغییر حالت نوزاد را می دهد.

برخی از مادران تا 10 روز پس از زایمان، چهره ای هنوز پف کرده دارند و شاید از ظاهر خود برای عکاسی راضی نباشند که می توانید به آنها امید تغییرات در چهره با کمک لوازم آرایشی را بدهید. مادران باید بدانند که با بزرگتر شدن نوزاد امکان عکاسی دو نفره شان سخت تر می شود.

ایده های عکاسی نوزاد و مادر

مادر روی زمین خوابیده و نوزاد هم طوری خوابیده باشد که گردن او روی گردن مادر قرار بگیرد. این کار افزون بر اینکه یک ژست زیبا برای عکاسی مادر و نوزاد است، از خطرات احتمالی ناشی از شل بودن گردن نوزاد نیز خودداری می کند. در این حالت عکاس باید از بالا عکاسی کند. اگر قصد داشتید تا خودتان در منزل از این عکس ها بگیرید می توانید یک صندلی بگذارید و دوربین گوشی را طوری بگیرید که گوشی کاملا در دست شما به طور افقی قرار داشته باشد.

همچنین اگر نوزاد روی سینه ی مادر خوابید باشد نیز باز هم عکس زیبایی خلق می شود.

ایده عکس نوزاد با مادر
ایده عکس نوزاد با مادر

عکس های هنری همیشه زیبا هستند و هیچ کس منکر این قضیه نیست. اما سختی کار این است که شما باید برای تهیه این عکس ها حتما به یک آتلیه تخصصی مراجعه کنید زیرا با دوربین های گوشی یا خانگی امکان گرفتن این عکس ها نیست.

ایده عکس نوزاد با مادر

در آتلیه عکاسی نوزاد، نورپردازی به دقت چک می شود و دوربین های حرفه ای برای عکاسی به کار گرفته می شود.

ایده عکس نوزاد با مادر
ایده عکس نوزاد با مادر

عکس هایی که مادر بی هیچ تکلفی نوزاد خود را به آغوش گرفته، می تواند صمیمانه ترین احساسات را بروز دهد. این عکس ها شاید در فضای خانه خیلی زیباتر از آتلیه باشند، چرا که فضای خانه، خود نشان دهنده ی گرمای احساس خانواده است.

چنانچه علاقه مند باشید تا عکس خاصی بدون ایراد و مشکل بگیرید می توانید به آتلیه عکاسی مراجعه کنید. در زیر نمونه هایی از ژست های ساده اما زیبای عکاسی نوزاد با مادر را می بینید.

ژست دیگر عکاسی مادر و نوزاد در حالتی است که نوزاد در آغوش مادر است اما به شکلی که مادر پشت به عکس باشد. در این عکس ها معمولا چهره ی مادر به وضوح مشخص نیست و تمرکز عکاس بیشتر بر صورت نوزاد و حالت های او انجام می گیرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.