چند نکته درباره ژست عکاسی

ژست عکاسی

یکی از مهمترین دغدغه های عکاسان، آماده کردن سوژه ها و ژست عکاسی آن ها است. اهمیت ژست عکاسی تا حدی است که مشاهده خروجی کار، وابستگی عجیبی به آن دارد.

یکی از اصطلاحاتی که در حوزه عکاسی در بین افراد جامعه مرسوم شده، اصطلاح “بد عکس بودن” است.

ممکن است در جمعی باشید و با چند نفر از دوستانتان، در حال مشاهده نمودن عکس هایی از یک فرد هستید. در این هنگام می گویید این فرد ظاهر فیزیکی خوبی دارد ولی خیلی بد عکس هست و عکس هایش خوب نیست.

هیچ فردی، بد عکس نیست. بلکه برای عکاسی نیاز به یک سری مهارت ها و ژست های عکاسی است که با دانستن آنها، به راحتی می توانید مواردی که باعث می شود عکس شما کیفیت مناسبی نداشته باشد یا نکاتی که باعث بهتر شدن عکس می شود را شناخته و شناسایی کنید.

ژست عکاسی و ایده عکاسی از موارد مهم در عکاسی آتلیه کودک است.

یکی از راه های ساده برای ژست عکاسی ، نحوه ایستادن شما جلوی دوربین است.

ایستادن به صورت صاف در عکاسی، از جمله مواردی است که جلوه خاصی به تصویر شما نمی دهد. صاف ایستادن را هر روز در افراد مختلف مشاهده می کنید و ایده عکاسی برای یک عکس خاص نیست.

ساده ترین راه برای اینکه این ژست عکاسی را تغییر دهید، این است که مثلا با کمی تغییر در اندام و ایستادن به صورت S می توانید ژست عکاسی جدیدی ایجاد کنید.

به این دو تصویر دقت کنید.

تصویر اول ژست عکاسی به صورت ایستاده است.

ژست عکاسی
ژست عکاسی

تصویر دوم ایده عکاسی ایستاده به صورت S است.

ایده عکاسی
ایده عکاسی

در این ژست عکاسی و در حالت ایستاده، تمامی انگشتان داخل جیب قرار دارد ولی در مدل S فقط انگشت شست شما داخل جیب قرار می گیرد.

در این ایده عکاسی، شما تنها با دو تغییر در وضعیت ایستادن خود، توانستید به ژست جدیدی در عکاسی دست پیدا کنید.

هنگام عکاسی در آتلیه کودک فرزند پاک ( آتلیه کودک منطقه تهرانپارس ) همکاران متخصص آتلیه نوزاد و کودک، توجه ویژه ای به تمامی ریزه کاری ها و ژست های عکاسی شما دارند.

یکی دیگر از نکته های مهم در ژست عکاسی، نگاه به دوربین است.

اکثر افراد تمایل زیادی به نگاه مستقیم به دوربین عکاسی دارند. این نوع نگاه به دوربین، باعث می شود سفیدی چشم بیشتر نمایان شود و از نکات منفی در ژست های عکاسی به حساب می آید.

یک راه ساده برای خلاص شدن از نگاه مستقیم به دوربین، نگاه به امتداد بینی است. بدین ترتیب مشکل سفیدی چشم و نمای چشم حل می شود.

این موارد فقط چند نکته ساده برای رهایی از بد عکس بودن و بدست آوردن ایده های عکاسی و ژست عکاسی مناسب برای شما است.

پوزیشن دست و شکم در عکاسی بارداری

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.