در روزگار قرنطینه در خانه چه کار کنیم؟

در این روزهای کرونایی که همه ی مکان های تفریحی و سرگرم کننده بسته است، شاید خیلی ها به محض اینکه صبح از خواب بلند شوند، اول به این فکر کنند که امروز را چطور بگذرانند و چه کارهایی انجام دهند که حوصله شان سر نرود.

ما در این مطلب سعی می کنیم ایده های متنوعی را به شما بدهیم تا بتوانید خودتان را در خانه سرگرم کنید و از این روزهای در خانه ماندن، بهره مند شوید.

کتاب بخوانیم

کتابخوانی بدون شک یکی از بهترین سرگرمی های مفید است. مطالعه دنیایی برای کسب تجربه های جدید است. شما می توانید از بین موضوعات متنوع، مباحث مورد علاقه تان را پیدا کنید و بعد برای موضوع مورد نظرتان جستجو کنید و کتاب های معروف و معتبر را بیابید.

می توانید کتاب ها را به صورت PDF دانلود کنید یا اینکه از برنامه های کتابخوانی استفاده کنید. این اپلیکیشن ها معمولا کتاب های بسیاری را دارند و انتخاب و دسترسی را برای شما آسان می کنند.

قرنطینه در خانهاگر از جمله کسانی هستید که مطالعه را فقط به صورت سنتی و از روی برگه دوست دارید، می توانید از فروشگاه های اینترنتی کتاب سفارش بدید و درب منزل تحویل بگیرید.

به هر صورت مطالعه می تواند به دانش شما اضافه کند و سطح آگاهی عمومی یا تخصصی تان را ارتقا بخشد.

یادگیری زبان جدید

یکی دیگر از سرگرمی های فوق العاده برای این روزهای قرنطینه، مطالعه و یادگیری یک زبان جدید است. باور کنید کار سختی نیست؛ امروزه با وجود نرم افزارها و DVD های آموزشی بسیاری که وجود دارد، یادگیری یک زبان تازه کار بسیار ساده ای است.
همچنین می توانید از فروشگاه های آنلاین، انواع کتب آموزشی و فلش کارت های گوناگون را خریداری کنید. با یک برنامه ریزی می توانید از این ایام بهترین استفاده را کنید.

کارهای هنری

قرنطینه در خانههمه ی ما قطعا به یک کار هنری علاقه مند هستیم، اگر درباره ی خودتان می گویید اینطور نیست، بدانید که پس هنوز استعدادتان را کشف نکردید. همه ی ما علاقه مندهایی داریم که شاید به سبب شرایط از برخی از آنها بی اطلاع باشیم.

استعداد خود را بیابید و روی آن کار کنید. می توانید در کلاس های آنلاین شرکت کنید یا اینکه کتاب های مربوطه را تهیه کنید و هنر خود را پرورش دهید.

ورزش کنید

یک برنامه ی ورزشی روزانه داشته باشید. خرید یک جفت دمبل، کش، بارفیکس، توپ یا وسایل این چنینی هزینه ی زیادی ندارد و شما می توانید با آن انواع نرمش ها و ورزش ها را در منزل انجام دهید.

اگر مشکل خاصی از نظر جسمانی ندارید می توانید ورزش های زیادی را در منزل انجام دهید، کافی است در اینترنت جستجو کنید و با هریک از ابزاری که اشاره کردیم، ورزش های مختلفی را پیدا کنید و انجام دهید.

قرنطینه در خانهاگر هم از نظر سلامتی دچار مشکل خاصی هستید، باز هم می توانید با شرایط خود، نرمش های مناسب شرایط خود را بیابید.

کارهای عقب افتاده ی خود را به سرانجام برسانید

همه ی ما در شرایطی که کارهای زیادی را در دست دادیم، ممکن است برخی خرده کاری ها داشته باشیم که به خاطر نداشتن وقت آن ها را کنار بگذاریم تا سر فرصت مناسبی به سراغ شان برویم. این روزها زمان مناسبی برای رسیدگی به کارهای عقب افتاده است. این کارها می تواند شامل تمیزکردن خانه، نظافت میز شخصی، کمدها، رسیدگی به حساب کتاب های خانه، نوشتن خاطرات یا مسایلی که زمانی دوست داشتید آنها را یادداشت کنید و نتوانستید و … باشد.

فیلم و سریال ببینید

اگر زمانی رسید که حسابی حوصله تان سر رفته بود و حس و حال کار دیگری را نداشتید، می توانید وقت بگذارید و فیلم و سریال هایی را که دوست دارید تماشا کنید. آرشیوهای متنوعی از انواع فیلم های کمدی، اکشن، خانوادگی و ماجراجویی در اینترنت وجود دارد که می توانید فیلم مورد علاقه خود را دانلود و تماشا کنید.

در انتها

آنچه مهم است این است که از این شرایط بهترین بهره را ببرید، وقت خود را تلف نکنید. خوابیدن و ماندن در رختخواب بیش از اندازه سبب افسردگی و کرختی بدن می شود. سلامت روح و جسم به فعالیت ذهنی و جسمی بستگی دارد. پس به فکر خود باشید.

انسان موفق از هر شرایطی به بهترین شکل برای پیشرفت استفاده می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.