4 گامی که در عکاسی حرفه ای باید بدانید

آموزش عکاسی قدم به قدم

آموزش عکاسی قدم به قدم

امروزه به دلیل وجود انواع گوشی های مجهز به دوربین و البته دوربین های عکاسی متنوع از برندهای مختلف، عکاسی و فیلمبرداری محبوب تر از پیش شده است.

همه در تکاپوی این هستند که بتوانند عکس های زیبایی را از فضاهای مختلف و سوژه های جذاب تهیه کنند و در شبکه های اجتماعی خود یا سایت های مختلف به نمایش بگذارند.

آموزش عکاسی قدم به قدم

برای افراد خلاق، سوژه های ناب بسیار هستند؛ آنها از دریچه ی دوربین خود، چیزی را می بینند که شاید بقیه مردم متوجه آن نباشند. اما عکاسی نیز مانند هر کار دیگری نیاز به یادگیری دارد.

آموزش عکاسی قدم به قدم
آموزش عکاسی قدم به قدم

مسایل مختلفی در عکاسی مهم و قابل توجه هستند مانند دوربین، لنز و دنده ها که گاه برای شروع، عکاس را سردرگم می کنند.

در این مطلب سعی می کنیم فارغ از این موضوعات، مسایل مهم تری را برای یک عکاسی حرفه ای به شما توضیح دهیم:

مرحله اول: درباره اصول عکاسی مطلع شوید

آموزش عکاسی قدم به قدم
آموزش عکاسی قدم به قدم

به نظر می رسد که نیازی به این کار نیست اما خیلی از مردم این بخش را از دست می دهند؛ آنها به جای آموزش و یادگیری به خرید ملزومات زیاد می پردازند. آنها نمی دانند که با اطلاعات و آگاهی می توانند با دوربین های ساده نیز عکس های خاص بگیرند.

بنابراین برای شروع بیاموزید. توصیه های مختلف را بخوانید، فیلم های آنلاین آموزش عکاسی را ببینید. اصطلاحات مختلف عکاسی مانند دیافراگم، سرعت شاتر، مگاپیکسل، رنج دینامیکی، تعادل رنگ سفید و ISO را بشناسید و درباره آنها مطالعه کنید.

درباره دوربین و لنز خود، آگاهی پیدا کنید. انواع مختلف دوربین مانند دوربین های کامپوزیتی، دوربین های سنسور دار یا دوربین های بدون درز و DSLR را بشناسید، معایب و مزایای دوربین ها را بدانید.

آموزش عکاسی قدم به قدم
آموزش عکاسی قدم به قدم

همچنین درباره انواع سبک های عکاسی اطلاعات کسب کنید. مهم نیست که شما قصد دارید دقیقا در چه بخشی از عکاسی حرفه ای فعالیت کنید، مهم این است که شما باید اصول اولیه همه شاخه ها را بدانید.

مرحله دوم : نقطه تمرکز و فوکوس خود را پیدا کنید

آموزش عکاسی قدم به قدم

وقتی درباره عکاسی اطلاعات کافی را آموختید؛ وقت آن است که فوکوس خود را پیدا کنید. شما نمی توانید در همه رشته های عکاسی، به طور تخصصی کار کنید و همه آنها را انجام دهید. روی 2 یا 3 حوزه تمرکز کنید و سپس برای ادامه کار برنامه ریزی کنید.

آموزش عکاسی قدم به قدم
آموزش عکاسی قدم به قدم

برای نمونه، عکاسی منظره و خیابان، نیاز به لنزهای زیادی دارد. همین موضوع برای عکاسی پرتره، ورزشی یا حیات وحش نیز صدق می کند. این موارد نیز نیاز به لنزهای خاص و ویژگی های خاصی در دوربین دارند. بنابراین تمرکز عکاسی خود را مشخص کنید و سپس برای خرید دوربین و ملزومات دیگر اقدام کنید.

مرحله سوم: هدف خود را مشخص کنید

آموزش عکاسی قدم به قدم
آموزش عکاسی قدم به قدم

گام بعدی تعیین هدف است. چقدر می خواهید از علایق خود عکاسی کنید؟ این کار می تواند یک سرگرمی یا یک کار حرفه ای باشد، بنابراین الویت و هدف را مشخص کنید. آیا می خواهید عکاسی مراسم هایی مثل عروسی و … را انجام دهید یا اینکه علاقه مند به عکاسی صنعتی هستید؟

آموزش عکاسی قدم به قدم

شاید حالا تصور کنید که این یک رویا برای شما است و نمی توانید به مراتب بالا برسید اما اگر سخت کار کنید و برنامه ریزی صحیح داشته باشید، رویای شما می تواند تبدیل به واقعیت شود. شما فقط باید اهداف خود را تعیین کنید و سپس برای ادامه کار، برای مسایل مالی و زمانی برنامه ریزی کنید.

اگر عکاسی برای شما فقط یک سرگرمی است؛ با توجه به شرایط مالی تان یک دوربین مناسب تهیه کنید.

مرحله چهارم: دوربین را به دست بگیرید و عکاسی کنید

حالا که شما اصول اولیه عکاسی را می دانید، تمرکز و هدف خود را نیز مشخص کرده اید؛ اکنون می توانید از ابزار خود استفاده کنید. بیاموزید که چطور با دوربین تان کار کنید و در صورت لزوم لنز را حرکت دهید. در محیط هایی که قصد عکاسی دارید، وارد شوید و به طور تستی با دوربین تان کار کنید.

آموزش عکاسی قدم به قدم
آموزش عکاسی قدم به قدم

به محیط های مختلف بروید و فقط تمرین کنید. هر قدر که شما بیشتر عکاسی کنید می توانید به حرفه ای بودن نزدیک تر شوید. مطمئن باشید پس از گذشت چند وقت از شروع عکاسی تان، اگر به عکس هایی که در گذشته گرفته اید، نگاه کنید؛ از تفاوت ها متعجب می شود.

آموزش عکاسی قدم به قدم

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] می کنیم پیش از تصمیم گیری برای سبک عکاسی خود، مطلب 4 گام در عکاسی حرفه ای را […]

  2. […] 4 گامی که در عکاسی حرفه ای باید بدانید […]

نظرات بسته شده است.