گزینه های نورپردازی برای ضبط فیلم در خانه

نورپردازی فیلمبرداری

برای داشتن ظاهر طبیعی، فیلم ضبط شده در خانه به نورپردازی مناسب نیاز دارد. در ابتدا شاید فکر کنید که نور معمولی محیط فضای یک خانه، محل کار یا حیاط برای داشتن ظاهر زیبا و طبیعی تصویر ضبط شده کافی است، اما حقیقت موضوع این است که نور محیط برای ضبط فیلم مناسب نیست.

توانایی کنترل نور حتی برای نتیجه فیلم ضبط شده در داخل، فضای بیرون یا تحت نورپردازی های متفاوت محیط نیز سازگار است. حفظ ظاهر طبیعی هنگام مصاحبه با شخص یا فیلم برداری از سبک آموزشی، بازدید فیلم را بالا می برد.

نورپردازی برای داشتن ظاهر طبیعی

یک فیلمبردار را در هر اتاق و مکانی که نورپردازی خوبی دارد قرار دهید. نور محیطی برای کارهای فوری مناسب است، اما کنترل روشنایی باید به گونه ای باشد که فیلم ضبط شده صحنه های روشن با نور طبیعی عالی داشته باشد.

نورپردازی فیلمبرداری

نورپردازی فیلمبرداریچندین تنظیم ساده برای نورپردازی ویدیو وجود دارد که می توان از آن ها برای ضبط فیلم در خانه استفاده کرد. بهترین نورپردازی برای ضبط فیلم باید دارای عملکرد آسان، رنگ مناسب و قدرت کافی برای کنترل نور صحنه باشد.

نورهای اصلی که توسط بسیاری از ضبط کنندگان سینمای خانگی و فیلم برداران خانگی استفاده می شود، از نورهای کلیدی، نورهای پرکننده، نورهای حاشیه ای(زهوار)، نورهای پس زمینه و نورهای رینگی تشکیل می شود. هر ترکیبی از این نورها می تواند منجر به کنترل کامل نسبت نور و مقدار نوردهی شود.

سه پیکربندی بسیار اساسی نورپردازی و برخی از گزینه های نوری شامل موارد زیر می شود:

1. رینگ لایت

نورهای رینگی برای هر فیلم بردار یا عکاسی با ارزش است. رینگ لایت ها می توانند یک نور تقریبا بدون سایه را برای نمایش کلوزآپ ارائه دهند. تشخیص نحوه استفاده از رینگ لایت بسیار ساده است. دوربین را به داخل حلقه ببرید و فیلم را ضبط کنید.

این پیکربندی غالباً برای نماهای کلوزآپ، فیلم های تبلیغ یک شیء یا ضبط نما از شانه تا نوک سر سوژه مصاحبه استفاده می شود.

نورپردازی فیلمبرداری

نورپردازی فیلمبردارینحوه استفاده از رینگ لایت: در حالی که نور حلقه روشن است، آن را نزدیک تر یا دورتر از سوژه حرکت دهید تا به تصویر بدون سایه دست یابید. مانند هر نور دیگر، هر چه رینگ لایت از سوژه فاصله داشته باشد، نورپردازی بیشتر به یک منبع نقطه ای تبدیل می شود.

رینگ لایت مزایای دیگری نیز دارد. نورهای رینگی برای آرایش هنرمندان بسیار عالی هستند. می توان همچنین با افزودن رینگ لایت به هر پیکربندی دیگری، منجر به تشکیل نور چشمگیر و دایره های برجسته در چشم سوژه شد.

رینگ لایت Oryon18 نمونه ای عالی از نورهای رینگی است که برای ضبط ویدیو در خانه مفید است. این حلقه بزرگ طیف زیادی از نور بدون سایه را ساطع می کند. این نوع رینگ لایت به اندازه ای بزرگ است که می توان از آن در قاب کامل دوربین بدون آینه، دوربین DSLR یا تلفن هوشمند استفاده کرد.

2. تنظیمات نورپردازی 2 نقطه ای

شاید رایج ترین پیکربندی نورپردازی مورد استفاده در فیلم برداری، تنظیمات نورپردازی 2 نقطه ای باشد. از این دو نور به روش های مختلفی می توان استفاده کرد. یک جفت تنظیمات نورپردازی ویدیویی ساده شامل یک نور کلیدی به علاوه نور پر کننده یا یک نور کلیدی افزون بر نورپشتی یا نور لبه ای است.

نورپردازی فیلمبردارییک راه آسان برای گرفتن نور طبیعی هنگام ضبط ویدیو در خانه، تنظیمات نورکلیدی و نور پرکننده است. نور کلیدی قوی و نور پرکننده ضعیف تر است. iLED 2 Point kit با پایه، کامل می شود و می تواند با صفحات فلزی (درب های گنبدی) ، ژل ها و دیفیوزرها تنظیم شود.

در انجام روش متداول مصاحبه که سوژه در گوشه ی قاب تصویر دیده می شود، با تغییر جهت صورت فرد می توان نورپردازی کوتاه یا عریض ایجاد کرد. بعضی دوست دارند که نور قوی تر در کنار قاب مخالف جهت دید سوژه باشد، در هر صورت این روش برای نورپردازی مناسب است.

استفاده از تنظیمات نورپردازی 2 نقطه ای از نور کلیدی، نور لبه ای یا نور پس زمینه نیز بسیار آسان است و هنگام ضبط ظاهر فرد طبیعی به نظر می رسد. نکته مهم در مورد هرگونه فیلم مصاحبه، صرف نظر از نورپردازی اطمینان از مشخص بودن هر دو چشم سوژه در تصویر است، زیرا نمایان شدن فقط یک چشم فرد در صفحه نمایش عجیب به نظر می رسد.

3. تنظیمات نورپردازی 3 نقطه ای

تنظیمات نورپردازی 3 نقطه ای بسیار متنوع است و به شما امکان می دهد نور صحنه را با نور اصلی، نور پرکننده و نورپشتی یا نور لبه ای همزمان با هم تنظیم کنید. از طرف دیگر می توانید از سومین نور برای روشن کردن پس زمینه استفاده کنید.

اگر قصد انجام هرگونه تکنیک کروما کی (برش فام) یا جلوه های پرده سبز را دارید، این تنظیمات نورپردازی برای شما مفید است، زیرا برای داشتن نتیجه بهتر نیاز به روشن بودن پس زمینه می باشد. iLED 3 Point kit همانند تنظیمات نورپردازی 2 نقطه ای است، فقط با این تفاوت که یک نور، پایه و لوازم جانبی به آن اضافه شده است.

نورپردازی فیلمبرداری

نورپردازی فیلمبردارییکی دیگر از کاربردهای انتخابی دیگر تنظیمات نورپردازی 3 نقطه ای، فیلم برداری مصاحبه گروهی یا یک صحنه بزرگ تر است. در این گونه ضبط ها می توان نور را پخش کرده یا حتی از آن در توازن نورپردازی یا تنظیم نسبت نوردهی برای جلوه های مدلینگ استفاده کرد. بالاتر قرار دادن یک نور از دو نور دیگر نیز گزینه ای برای فیلم برداری از گروه های بزرگتر است.

کنترل مهم است

نورپردازی فیلمبردارینور کلیدی، نوراصلی است و میزان شدت روشنی آن بیشترین تأثیر را در نورپردازی و فریم ریت خواهد داشت، با افزودن سایر نورها به نور کلیدی، افزون بر تغییر نسبت و توازن صحنه، میزان نورپردازی نیز افزایش می یابد.

نورها را در اطراف حرکت دهید، آن ها را بالا و پایین ببرید و شدت آن را برای نورپردازی مناسب صحنه تنظیم کنید، همه این کارها منجر به طبیعی تر شدن ضبط نهایی شما می شود.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.