چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت – روش اول

عکاسی از تابلو نقاشی این امکان را فراهم می کند که بارها به آن نگاه کنیم و از زیبایی آن لذت ببریم. برای ثبت بهترین حالت، نقاشی را از قاب آن درآورید. سپس، دوربین خود را مستقیماً روبروی تابلو نقاشی بر روی یک سه پایه قرار دهید و تنظیمات آن را کنترل کنید تا تصویر طبیعی به نظر برسد. وقتی آماده عکس گرفتن هستید، دوربین را در حالت بهینه قرار دهید و تایمر را تنظیم کنید تا مطمئن شوید دوربین کاملاً ثابت می ماند. اگر در ویرایش عکس مهارت دارید، می توانید تصاویر خود را دستکاری کنید و آن ها را برای مشاهده یا نمایش آماده کنید.

روش 1 از 3:

آماده سازی عکس

عکاسی از تابلو نقاشی1. اگر نقاشی با شیشه یا پرسپکس پوشانده شده است، آن را از قاب خود در آورید. با نوک پیچ گوشتی یا یک انبردست پیچ هایی که لبه های بوم را به پشت قاب می بندند خارج کنید، سپس با دست به آرامی نقاشی را از قاب جدا کنید. اجزای قاب انعکاسی (مانند شیشه یا چشم انداز قاب) می تواند در تصویر ثبت شده حواس پرتی ایجاد کند، همچنین باعث بازتاب و درخشش شود و در نتیجه دیدن رنگ های ظریف و جزئیات نقاشی دشوارتر خواهد شد.

– اگر نقاشی شما توسط زبانه های قابل تنظیم در قاب خود نگه داشته شده است، آن ها را از پشت خم کرده یا خارج کنید و سپس نقاشی را بیرون آورید.

– همچنین برای جلوگیری از سایه انداختن لبه های نقاشی، بهتر است هرگونه پوشش اطراف قاب را بردارید.

عکاسی از تابلو نقاشی

عکاسی از تابلو نقاشی2. تابلو هنری را قبل از عکاسی روی یک دیوار خالی گذاشته سپس از آن عکس بگیرید. وقتی نقاشی را از قاب خود بیرون آوردید، روی هر گوشه نقاشی برچسب بزنید و آن را به یک قسمت خالی و تزئین نشده دیوار بچسبانید. اگر ایده چسباندن نقاشی را دوست ندارید، می توانید آن را روی دیوار یا تخته سفید جداگانه با استفاده پونز یا زاموسقه (درزبند) چسبی محکم کنید. نقاشی تان را تا جایی که می توانید صاف قرار دهید، این کار باعث آسان تر شدن فریم بندی در عکاسی می شود.

– اگر امکان نصب نقاشی روی دیوار وجود ندارد، کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که یک تابلو وایت برد یا کارتستیک را روی سه پایه سوار کنید و سپس تابلو را بر روی آن قرار دهید.

– یک پس زمینه خالی، کمک می کند تا تابلوی نقاشی به عنوان کانون اصلی عکس باشد و فوکوس تصویر بیشتر شود.

عکاسی از تابلو نقاشی

عکاسی از تابلو نقاشی3. دوربین خود را روی یک سه پایه قرار دهید تا ثابت شود. دوربین عکاسی را طوری روی سه پایه تنظیم کنید تا با ارتفاع نقطه مرکزی نقاشی مطابقت داشته باشد. مطمئن شوید که دوربین به طور ایمن نصب شده، سپس اهرم قفل را جا انداخته و یا دکمه محکم سر سه پایه را بچرخانید تا متصل شود. یک پایه مناسب دوربین را ثابت نگه می دارد.

– اگر سه پایه ندارید، می توانید از میز، کانتر یا هر شی تخت و محکم مناسبی به عنوان جایگزین پایه دوربین عکاسی استفاده کنید.

– این روزها بسیاری از تولیدکنندگان، سه پایه مخصوص تلفن های هوشمند طراحی کرده اند.

– استفاده از سه پایه یکی از بهترین روش ها برای داشتن تصویر با کیفیت است، زیرا اغلب به دلیل حرکت جزئی از وضوح تصویر کاسته می شود.

عکاسی از تابلو نقاشی4. دوربین را طوری تنظیم کنید که تابلو نقاشی بیشتر منظره یاب را پر کند. دوربین را در وسط نقاشی قرار دهید و به تدریج سه پایه را عقب بکشید تا نقاشی قسمت بیشتری از صفحه نمایش را پر کند و فضای خالی در کادر تصویر باقی نماند. در حالت ایده آل، نقاشی باید تقریباً 90٪ از قاب را تا زمانی که کاملاً قابل مشاهده است، اشغال کند.

– از خالی گذاشتن فضای زیاد در قاب اطراف تابلو خودداری کنید. با این کار اندازه نقاشی در عکس محدود می شود و در نهایت از وضوح تصویر آن کاسته می شود.

– ممکن است لازم باشد دوربین خود را 90 درجه بچرخانید تا نقاشی به سبک و ابعاد پرتره قرار گیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.