چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت – روش دوم

روش عکاسی از تابلو نقاشی

چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت – روش اول

روش 2 از 3:

یافتن شرایط نوردهی مناسب

روش عکاسی از تابلو نقاشی1. در روزهای ابری عکس خود را در فضای داخلی نزدیک پنجره بگیرید. در صورت امکان، عکاسی خود را در میانه روز برنامه ریزی کنید تا از سایه های ناشی از نور کم عصر و صبح جلوگیری کنید. شرایط ابری باعث کاهش میزان نوردهی می شود و نور طبیعی و یکنواختی ایجاد می کند که برای عکاسی از آثار هنری در محیط های سنتی ایده آل است.

– اگرچه عکاسی از نقاشی با استفاده از نور طبیعی ارجح است، ولی در صورتی که قرار است در موزه، گالری هنری یا محیط دیگری که هیچ کنترلی بر شرایط نوردهی ندارید عکس بگیرید، راهی جز استفاده از همان نور فضا نخواهید داشت.

هشدار: هرگز در معرض نور مستقیم خورشید عکاسی نکنید، مگر این که چاره ای نداشته باشید. نور خورشید نه تنها باعث می شود که دوربین شما رنگ های نقاشی را به طور نادرست ثبت کند، بلکه برای خود نقاشی نیز مضر است.

روش عکاسی از تابلو نقاشی

روش عکاسی از تابلو نقاشی2. وقتی نورپردازی فضای شما نامناسب است، از پایین نقاشی را نوردهی کنید. اگر مجبور به عکاسی در یک اتاق بدون پنجره یا مکانی با نور طبیعی کم باشید، چراغ های سقف را روشن کنید، سپس نورهای LED را در سطح زیر در دو طرف تابلو نقاشی قرار دهید. چراغ های لوازم جانبی خود را طوری قرار دهید که در زاویه 45 درجه به تابلو بتابند. نورپردازی از پایین، تا حد امکان از انعکاس نور جلوگیری می کند.

– مراقب باشید چراغ های کف خود را خیلی نزدیک به نقاشی قرار ندهید. هرچه نور نزدیک تر باشد، درخشش تصویر بیشتر می شود.

روش عکاسی از تابلو نقاشی3. فلاش دوربین خود را خاموش کنید. دقیقاً بالای منظره یاب مکانیسم فلاش پاپ آپ را فشار دهید تا متوقف شود. سپس، صفحه کلید حالت را در کنار دکمه شاتر دوربین به حالت تنظیم خودکار فلاش بچرخانید تا از ظاهر شدن هر گونه هشدار نور کم هنگام عکاسی جلوگیری کنید. اگر از تلفن هوشمند استفاده می کنید، می توانید فلاش را از طریق منوی تنظیمات دوربین خاموش کنید یا انگشت خود را روی فلاش نگه دارید تا خاموش شود.

– فلاش مانند نور مستقیم خورشید و سایر نورهای بیش از حد روشن می تواند باعث نمایان شدن زیاد رنگ ها و حذف نوردهی و کنتراست نقاشی شود.

– هشدارهایی را که دوربین شما درباره شرایط نوردهی ضعیف به شما می دهد نادیده بگیرید. این وضعیتی است که بهتر است با چشم سنجیده شود تا با لنز دوربین.

روش عکاسی از تابلو نقاشی

روش عکاسی از تابلو نقاشی4. سطح ISO دوربین خود را روی 100 تنظیم کنید. دکمه “ایزو” را در تنظیمات اصلی دوربین خود به طور مکرر فشار دهید تا به سطوح مختلف تغییر کند. سطح ISO اساساً میزان حساسیت نور به سنسور تصویر دوربین را تعیین می کند. ایزوی 100 اغلب برای عکس هایی که در استودیو یا محیط های داخلی با نور طبیعی گرفته می شود مناسب است.

– به طور کلی، سطوح بالاتر ISO برای روشن شدن عکس در نور کم مفید است، در حالی که سطوح پایین آن وضوح و جزئیات عکس ها را در نور زیاد به حداکثر می رساند.

– سطوح مختلف ISO را امتحان کنید تا بهترین میزان آن را برای شرایط نوری محیط به دست آورید. تصویر نقاشی باید طوری که در دنیای واقعی آن را مشاهده می کنید به نمایش در بیاید.

– روی صفحه نمایش تلفن هوشمند خود در نزدیکی نقطه کانونی تصویر ضربه بزنید، تا دوربین به طور خودکار در بهترین سطح ISO قرار گیرد و در عین حال محدوده فوکوس نیز کاهش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.