راهنمای عکاسی در شب

عکاسی در شب

بیشتر عکاسان در ساعات روز عکاسی می کنند. به همان میزانی که عکس هایی که در روز گرفته می شود زیبا و جذاب است؛ عکس های شب نیز می تواند این چنین باشد. اما اغلب، عکاسی شبانه نادیده گرفته می شود و کم ارزش تلقی می شود.

تنها تصاویری که به جزئیات بسیار خوبی نیاز دارند؛ عکس های پرتره یا تصاویر حیات وحش هستند که در شب اگر تکان بخورد، تار می شود.

اصول عکاسی در شب

عکاسی در شب مترادف با عکاسی با یک نور طولانی تر است، یعنی برای ضبط تصاویر در نور بسیار کم، شاتر دوربین باید برای مدت زمانی باز بماند. اگر شی تکان بخورد، عکس تار می شود.

عکاسی در شب

عکاسی در شببهترین دوربین های مدرن در نور کم کار می کنند که داشتن بالاترین تنظیمات ISO، نقطه مثبت آن ها محسوب می شود. البته اگر دوربین قادر به کارکرد با تنظیمات ISO بالا باشد، باز هم ممکن است تصویری با کیفیت عالی ارائه ندهد.

با توجه به این محدودیت ها، واضح است که شما قادر به استفاده از تلفن هوشمند خود برای عکاسی در شب نخواهید بود، در یک شب سیاه قدم بزنید و مانند اواسط روز عکس های خوبی بگیرید. شما برای کار کردن با دوربین در تاریکی شب به تکنیک ها و ابزارهای ویژه ای نیاز خواهید داشت. یک دوربین دیجیتالی DSLR به شما کمک زیادی خواهد کرد.

بعضی از دوربین ها دارای تنظیمات عکاسی در شب هستند. و معمولاً تنظیمات را ترکیب می کنند. ولی هنوز محدودیت هایی دارند. دوربین بدون تنظیمات مناسب تار می شود. در اینجا چند نکته ساده عکاسی وجود دارد که به شما کمک می کند عکس های خیره کننده ای را که دوست دارید، بتوانید بگیرید.

تجهیزات دوربین برای عکاسی در شب

سه پایه

اولین موردی که در عکاسی شب باید به آن توجه کرد، این است که دوربین باید بر روی سه پایه ثابت شود. برای استفاده از تلفن هوشمند، می توانید آن را روی یک میز، صندلی یا نیمکت قرار دهید؛ در واقع روی هر چیزی که دوربین را از دست شما بیرون بیاورد و به دور از شما نگه دارد.

عکاسی در شببدن ما همیشه در حال حرکت است، حتی وقتی احساس می کنیم کاملاً ایستاده ایم. هنگام عکاسی با نور طولانی، دوربین لرزش ما را دریافت می کند و تصاویر تار می شود.

تصاویر شب معمولاً بین 10 تا 30 ثانیه زمان می برد. عکس گرفتن با دست امکان ندارد و قرار دادن دوربین روی یک نیمکت کار اشتباهی است. تنها راه برای عکس برداری در شب، داشتن سه پایه محکم و با کیفیت است. سه پایه باید به اندازه کافی سنگین باشد تا وزن دوربین را تحمل کند و با وزیدن باد جابجا نشود.

شما باید بین سه پایه سنگین و ثابت با سه پایه قابل حمل یکی را انتخاب کنید. اگر خیلی زیاد پیاده روی نمی کنید و سه پایه در ماشین جا می گیرد، به دنبال یک سه پایه بزرگ استودیو باشید.

از آنجا که بیشتر عکاسان سه پایه را حمل می کنند، می توان از سه پایه معمولی تاشو یا حتی مسافرتی کوچکتر نیز استفاده کرد.

سه پایه با بهترین کیفیت به اندازه زمینی که روی آن قرار می گیرد، ثابت خواهد بود. از جابجایی یا قرار دادن سه پایه در مکان های لرزان مانند پل ها و گذرگاه ها خودداری کنید. اگر سه پایه تکان بخورد، لرزشش در عکس نمایان می شود.

عکاسی در شب

عکاسی در شبشاتر از راه دور

یکی دیگر از موارد عالی برای داشتن یک عکس در شب، ریموت شاتر از راه دور است. این محدوده از دکمه های فشار ساده گرفته تا کنسول های قابل برنامه ریزی کامپیوتری است که می تواند هر طیف وسیعی از تکرارها یا عکس های تاخیر زمانی را که می خواهید بگیرد.

انتشار از راه دور به شما امکان می دهد تا بدون دست زدن به دوربین، شاتر خود را روشن کنید. درست است؛ حتی عمل لمس کردن دکمه دیافراگم روی دوربین، می تواند سبب لرزش دوربین و در نتیجه عکس شود.

بسیاری از دوربین ها اکنون برنامه های گوشی های هوشمند دارند که شاتر آنها را کنترل می کنند. نسخه های وایرلس زیادی نیز در آنجا وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. آنها اتصالات کمتری دارند و یک عکس با نور طولانی می تواند باتری را تخلیه کند.

دوربین

دوربینی که برای عکاسی در شب انتخاب می کنید باید دارای گسترده ترین محدوده دینامیکی باشد. دامنه دینامیک به معنای اندازه گیری جزئیاتی است که دوربین بین تاریک ترین سیاهی ها و روشن ترین سفیدی ها می گیرد.

HDR یا “نرخ دامنه ی دینامیکی”، روشی برای ثبت دامنه بالایی با دوربین شما است. عکس های HDR یک تکنیک مفید برای تصاویر شب است.

همچنین می توانید به دنبال دوربینی باشید که تنظیمات دستی داشته باشد مانند تنظیمات سرعت شاتر. تنظیم شاتر به شما اجازه می دهد تا شاتر را برای مدت طولانی باز نگه دارید.

همانطور که پیش از این نیز توضیح دادیم. به قابلیت ISO دوربین نیز باید توجه کرد.

عکاسی در شبلوازم دیگر

آخرین نیاز دوربین شما لنز با کیفیت است. لنزهای سریع با دیافراگم های گسترده در شب استفاده می شوند. هرچه لنز سریع تر باشد، حساسیت نورسنجی پایین تر و زمان شاتر مورد نیاز بیشتر می شود. بهترین لنزها با f-stop است که حداقل بین f/2.8 تا f/4.0 تنظیم شود، اما با توقف بیشتر f، به سرعت شاتر بیشتر یا ISO های بالاتر نیاز دارید.

همچنین برای عکاسی در شب چند باتری اضافی با خود ببرید. قبل از تنظیم مطمئن شوید که همه آن ها شارژ هستند.

شات های نور طولانی باتری را تمام می کند. افزون بر این، هوای سرد باعث می شود باتری ها سریع تر از حد معمول تخلیه شوند و معمولاً شب هوا خنک تر می شود!

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.