روش عکاسی از کوه ها – بخش دوم

روش عکاسی از کوه ها – بخش اول

قسمت 2 از 3

نوردهی مناسب

1. در طلوع و غروب خورشید عکاسی کنید تا رنگ های زنده به دست آورید

روش عکاسی از کوه

اگر در هنگام طلوع یا غروب خورشید به کوهستان بروید، می توانید مجموعه ای از رنگ ها را مشاهده کنید. در این اوقات سایه های صورتی، نارنجی، قرمز و زرد، آسمان را روشن می کنند و ممکن است این سایه ها در آب یا کوهستان منعکس شوند. برای دست یابی به تصاویر پر رنگ، سعی کنید درست قبل از طلوع و غروب خورشید عکاسی کنید.

– برای نمونه یک زمینه پرستاره می تواند پس زمینه ای جالب برای عکس کوه فراهم آورد.

2. به دنبال نورپردازی از پهلو در طول روز باشید

روش عکاسی از کوه

هنگام کوه نوردی در طول روز، بایستید و آفتاب را مشاهده کنید. سپس از سمت تابش خورشید 90 درجه بچرخید. صحنه ای که مشاهده می کنید با نورپردازی از پهلو روشن می شود. این نوع نورپردازی در عکاسی از مناظر رایج است، زیرا سایه و حتی نورهای جانبی ایجاد می کند و به تصویر عمق می بخشد. نورپردازی از پهلو به طور کلی روشنایی حالت جامدی برای عکس های کوهستانی ایجاد می کند.

– عکاسی در طول روز با نور روشن می تواند به تصویر جلوه ای هنرمندانه بدهد.

– هنگام عکاسی از مناظر با استفاده از نوردهی از پهلو، فیلترها و لنزهای مختلف را امتحان کنید.

– با استفاده از نورپردازی از پهلو ممکن است نتایج مورد نظر خود را به دست نیاورید، ولی از تصاویر شگفت انگیزی که می گیرید متعجب خواهید شد.

3. با نور پشت صحنه بر شکل و فرم کوه تاکید کنید

روش عکاسی از کوه

اگر به دنبال ثبت شکل و فرم کوه ها هستید، نور پس زمینه را انتخاب کنید. این نور هنگامی که خورشید مستقیم پشت کوه قرار بگیرد، تامین می شود. نور پس زمینه به جای رنگ یا جزئیات صحنه، بر خطوط کلی یا نمای کوه ها بیشتر تأکید می کند.

– اگر می خواهید با نور پس زمینه عکاسی کنید، باید بسته به نحوه جهت گیری کوه ها، درست قبل از طلوع یا قبل از غروب خورشید این کار را انجام دهید.

4. از عکاسی در اواسط روز خودداری کنید

روش عکاسی از کوه

عکس های اواسط روز نور زیادی را فراهم می کند، زیرا کوه ها مستقیم از بالا روشن می شوند. رنگ این زمان به طور کلی خنثی است و بافت آن خیلی پیچیده نیست. در هنگام ظهر به جای عکس گرفتن، در قله هایی که می خواهید در اوایل شب عکاسی کنید بچرخید .

– اواسط روز می تواند فرصت خوبی برای ثبت تصاویر کلوزآپ از جزئیاتی که در طول مسیر کوه نوردی مشاهده می کنید، مانند گیاهی جالب یا یک کنده درخت پوشیده از خزه باشد.

5. در روزهای ابری عکاسی کنید

روش عکاسی از کوه

روز ابری به معنای ترک کوه و رفتن به خانه نیست. ابرها می توانند زمینه جالبی به کوه ها بدهند و همچنین انعکاس ابرها روی آب می تواند پیش زمینه ای عالی ایجاد کند. شرایط ابری رنگ، بافت و سایه های ظریفی را به نمایش می گذارد که ممکن است در برابر نور کامل خورشید مشخص نباشد. برای نشان دادن رنگ کوه و چشم انداز مناظر اطراف، عکاسی با نوردهی طولانی را امتحان کنید.

– یک روز ابری فرصتی عالی برای امتحان عکس های سیاه و سفید است.

– اگر آسمان بیش از حد گرفته است، سعی کنید بیشتر روی کوه فوکوس کنید. همچنین ثبت جزئیات پیش زمینه، مانند دریاچه یا درختان جلوی کوه نیز مناسب این وضعیت است.

روش عکاسی از کوه ها – بخش سوم

روش عکاسی از کوه ها – بخش اول

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.