نکاتی درباره عکاسی سیاه و سفید

عکاسی سیاه سفید

عکاسی به صورت سیاه و سفید یک راه عالی برای عکس های دراماتیک و احساسی است. بیشتر مردم احساس خوبی به عکس های این چنینی دارند و معتقد هستند که این عکس ها به دلیل نبود رنگ های زیاد، تمرکز بر سوژه را بیشتر می کنند.

اگر علاقه مند به گرفتن عکس های سیاه و سفید هستید، بهتر است این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

عکاسی سیاه سفید

جالب ترین تصاویر سیاه سفید از تونال کنتراست استفاده می کنند تا یک داستان یا ایده و موضوع خاص را نشان دهند.

دیدگاه سورئالیستی نیز که در این عکس ها وجود دارد جذابیت خود را دارد.

نکات پایه برای عکاسی سیاه سفید

عکاسی سیاه سفید
عکاسی سیاه سفید

برای انداختن یک عکس موفق سیاه و سفید باید بتوانید هدف و جذابیت عکس را حفظ کنید. در زیر چند نکته مهم درباره این سبک عکاسی را توضیح می دهیم:

عکاسی در حالت RAW

یکی از بهترین روش هایی که عکاسان می توانند تصاویر با کیفیت بالا، چه رنگی و چه سیاه سفید بگیرند، عکاسی در حالت RAW است. نتیجه ی عکاسی در این حالت، عکس هایی با وضوح بالا است. در واقع تمام اطلاعاتی که پیش روی دوربین است در عکس ذخیره می شود. در این حالت، هیچ فشرده سازی رخ نمی دهد و این سبب می شود تا وضوح باقی بماند.

به کنتراست دقت کنید

از آنجایی که بهترین تصاویر سیاه سفید با تونال کنتراست است، شما باید قبل از عکاسی به دنبال تناقض متضاد در اطراف خود باشید. باید به نقاط سفید و سیاه دقت کنید تا بتوانید شرایط را برای یک عکس خوب بررسی کنید.

پیدا کردن یک نقطه یا محدوده ی وسیع

عکاسی سیاه سفید
عکاسی سیاه سفید

شاید عکس های سیاه و سفید برای همه موضوعات جالب به نظر نرسد و کمی خسته کننده باشد. داشتن یک رنگ میانی قطعا می تواند به گرفتن تصاویر پویا کمک کند. شما می توانید با استفاده از یک منبع نور مانند یک فلش این کار را انجام دهید تا جلوه های زیباتری را با سایه ها بگیرید.

خطوط، اشکال، بافت ها و الگوهای موجود در قاب عکس را بررسی کنید

برخی از بهترین سوژه ها برای عکاسی سیاه سفید دارای بافت های متنوع و الگوهای جالبی هستند. گاهی برجستگی ها در عکس ها و بافت های مختلف می تواند عکس های خیره کننده ای را خلق کند.

عکس های گذشته خود را بررسی کنید

پیش از تصمیم به عکس گرفتن، عکس های قبلی خود را نگاه کنید. این کار زمان زیادی طول نمی کشد، اما به شما کمک می کند تا مشکلات موجود در عکس ها را ببینید. در صورت وجود هر مشکلی، تنظیمات دوربین را چک کنید یا اگر مساله مهمی وجود دارد به دنبال افزایش اطلاعات و رفع مشکل باشید.

فریم دوربین را بهبود دهید

همانطور که می دانید در تمامی سبک های عکاسی، وجود یک فریم مناسب مهم است. از انواع تکنیک ها برای تعادل تونال استفاده کنید گاه با تراز کردن مناطق تاریک تر کوچک با مناطق بزرگتر و روشن تر می توانید این تعادل را ایجاد کنید.

موضوعات مورد علاقه خود را الویت بندی کنید

عکاسی سیاه سفید
عکاسی سیاه سفید

شما همیشه نیاز به عناصر چندگانه در تصویر هستید تا توجه بیننده را جلب کنید. شما می توانید سوژه های مختلف مد نظرتان را الویت بندی کنید تا بتوانید ترکیبی از بهترین عناصر را در یک قاب داشته باشید.

از مناظر عکاسی کنید

عکاسی از مناظر مختلف به شما کمک می کند تا بتوانید انواع تمرین ها را برای عکاسی سیاه و سفید انجام دهید. آسمان و کوه ها می تواند ایده ی خوبی باشد.

از فیلترهای لنز استفاده کنید

حتی در عکاسی سیاه سفید، می توانید با استفاده از یک فیلتر تراکم خنثی (ND) ، کنترل نور بهتری داشته باشید. یا اینکه با لنز پلاریزه کنتراست را به تصاویر اضافه کنید. پلاریزسیون زمان عکسبرداری از سطوح آب و سنگ های مرطوب ضروری است زیرا انعکاس در عکس های سیاه و سفید می تواند سبب انحراف شود.

نوع دیگری از فیلترها به نام فیلترهای رنگی است که برای افزایش و کنترل کنتراست در تصاویر استفاده می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.