نکات مربوط به عکاسی تولد

عکاسی تولد

تولد بچه ها یکی از خاص ترین رویدادهای عمرشان است، چه میهمانی یک روز مخصوص در داخل یا خارج از خانه باشد. خلاقیت و انعطاف پذیری بهترین راه برای گرفتن تصاویر به یاد ماندنی از تولد است. کودکان بیشتر اوقات دمدمی مزاج هستند، بنابراین همیشه آماده ثبت تصاویر چهره خندان آن ها باشید.

1. دلبند من چقدر رشد کرده !

کودکان به سرعت رشد می کنند. آن ها در یک عکس نمی توانند راه بروند یا صحبت کنند، در عکس دیگر به نظر می رسد می توانند بدوند و حرف بزنند. از تولدهای هر سال کودک عکس بگیرید و به خاطر داشته باشید که باید جزئیاتی مانند شمع روی کیک، بادکنک و کادوها را در تصویرتان ثبت کنید. از کودک وقتی کنار کیک نشسته عکس بگیرید. از نور طبیعی یک پنجره برای بهترین افکت بهره ببرید، همچنین از دیافراگم بزرگ ( f / 2.8 – f / 4 ) برای مات کردن پس زمینه استفاده کنید. به منظور جلوگیری از تار شدن عکس، سرعت شاتر 1/100 ثانیه و بالاتر را انتخاب کنید و برای چندین عکس حالت عکاسی پیاپی را انتخاب کنید. به کار بردن این تنظیمات به دلیل حرکت سریع کودکان بسیار مهم است. از یک فلاش اکسترنال (با یک دیفیوزر) برای پر کردن نقاط تاریک استفاده کنید.

عکاسی تولد

2. از حالت های چهره کودک عکس بگیرید

کودکان به خصوص در روز تولدشان سرشار از انرژی و شادی هستند. آن ها را زیر نظر داشته باشید و در حالی که با دوستان شان بازی می کنند از آن ها عکس بگیرید. لنز زوم 24 تا 70 mm برای این نوع عکس های داخل منزل ایده آل است. کلید چرخان دوربین را به حالت اولویت دیافراگم (AV) قرار دهید، ایزو را 800 تا 100 و دیافراگم باز f / 2.8 تا f / 10 را برای ماتی پس زمینه انتخاب کنید. برای فریز کردن حرکت تصویر از فلاش استفاده کنید. در نظر داشته باشید که باید برای عکاسی با فاصله چندمتری از کودک، یک فلاش جداگانه قوی تر از فلش دوربین را به کار برد.

3. از نزدیک عکس بگیرید

بهترین وقت برای ثبت تصاویر کلوزآپ، زمانی است که کودکان نشسته اند و در حال باز کردن هدایا یا فوت کردن شمع های کیک شان هستند. چند عکس از یک طرف کودک بگیرید و روی چهره او فوکوس کنید. از عمق کم عمق استفاده کنید تا فوکوس از پس زمینه خارج شود. شما می توانید برای واضح بودن تصویر سرعت شاتر را در 1/60 ثانیه قرار دهید، همچنین عکس برخی از مسیرهای دود شمع را نیز بگیرید. اگر فضای خانه نور کمی دارد، از تنظیمات ایزو بالا استفاده کنید.

4. گرامی داشتن خاطرات

فقط روی پسر یا دختر بچه ای که تولدش است فوکوس نکنید. مطمئن شوید که از کودکان دیگر نیز عکس گرفته اید. نحوه تعامل کودکان با یکدیگر را زیر نظر بگیرید و همچنین خواهر و برادر کودک را نیز در تصویرتان قرار دهید. لحظات بازی آن ها با یکدیگر را ثبت کنید. اگر در خانه خود هستید، ممکن است نور صحنه نسبتاً کم باشد. شما باید ایزو دوربین را بر روی 400 قرار دهید و دیافراگم را به منظور وارد شدن نور به دریچه دوربین تا f / 2.8 – f / 4 باز کنید. روش های جالب برای کادر بندی تصاویر را در عکاسی تان پیاده کنید: اختلاف قدی بین کودکان برای ترکیب بندی تصویر جالب خواهد بود. به یاد داشته باشید که عناصر مهمانی مانند بادکنک، تزئینات و کادوها را در تصویر خود ثبت کنید.

عکس تولد یک سالگی کودک

تکنیک هایی برای پرتره بهتر کودکان

5. سورپرایز! سورپرایز!

عکس های یهویی بهترین تصاویری هستند که می توانید از جشن تولد ثبت کنید. مطمئناً افراد منتظر عکس های واضح کودک با کیک تولد هستند. شما باید سعی کنید در مهمانی از کودکان دیگر نیز عکس بگیرید. از لنزهای تله فوتوبا قابلیت زوم استفاده کنید تا فوکوس تصویر به طور نامحسوس روی کودکان باشد. دیافراگم را روی 4/f تنظیم کنید تا عوامل حواس پرتی پس زمینه مات شود و سرعت شاتر معقول 1/125 ثانیه را برای وضوح تصویر به کار ببرید. به یاد داشته باشید اگر مشغول عکاسی در خانه هستید و از ایزو 400 یا بالاتر استفاده می کنید، سرعت شاتر دوربین تان به اندازه کافی سریع خواهد بود. از حالت نورسنجی نقطه ای و نورسنج برای صورت کودک استفاده کنید.

تنظیمات پیشنهادی

عکاسی از مهمانی های جشن تولد بیشتر اوقات در خانه انجام می شود، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تنظیمات ایزو دوربین شما حداقل 400 تا 800 باشد. سعی کنید عدد ISO دوربین تان بالاتر از این محدوده نباشد، زیرا ممکن است منجر به ایجاد گرین(نویز) در تصویر شود. برای واضح نگه داشتن تصاویر، حتماً از سرعت شاتر حداقل 1/125 ثانیه استفاده کنید، زیرا کودکان حرکات سریع و ناگهانی دارند. از فلش می توان برای روشنایی صورت کودک استفاده کرد، اما مواظب استفاده بیش از حد آن باشید. برخی از تصاویر با استفاده از نور فلش خشن و غیر طبیعی به نظر می رسند و نوردهی بیش از حد خواهند داشت.

عکاسی تولد

تجهیزات پیشنهادی

انواع مختلف لنز دوربین برای عکس های تولد مفید هستند. لنزهای تله فوتو 300 mm به شما کمک می کند تا بتوانید عکس های یهویی بگیرید. یک لنز استاندارد 50 mm بسیار متنوع است و می تواند عکس هایی واضح با پرسپکتیو مشابه به چشم انسان ثبت کند. افزون بر این، شما معمولاً می توانید با کمک لنزهای mm 50 تصاویر خوبی با حالت های کلوزآپ بگیرید.

نتیجه گیری

عکاسی از تولد کودک یک روش عالی برای ثبت خاطرات است. تماشای میزان رشد و تغییرات بچه ها در طول چندین سال متوالی بسیار جذاب است. در هنگام عکاسی از بچه ها باید فرز و زرنگ بود، همچنین فوکوس سریع و عکاسی پیاپی به شما کمک می کند. اولین گام در ثبت تصاویر عالی احساس راحتی کودک است و نکته مهم در این نوع عکاسی این است که شما باید او را به حال خود بگذارید تا سرگرم شود.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.