چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

آیا تا به حال شده که بخواهید تصاویر عالی ثبت کنید؟ تصویر غروب خورشید را به شکلی نفس گیر بگیرید؟ یا شاید فقط می خواهید اصول عکاسی را یاد بگیرید! عکاسی مراحلی دارد که لازمه آن تلاش و تمرین است، با به کارگیری نکات و داشتن مهارت می توانید خیلی سریع به یک عکاس حرفه ای تبدیل شوید. در این مطلب در مورد برخی اصول اولیه و آموزش های عکاسی توضیحاتی آورده شده است.

مراحل

1. یک دوربین تهیه کنید: نیازی نیست که دوربین و تجهیزات تان نو باشد! شما می توانید با خرید تجهیزات دست دو کار خود را شروع کنید. کیفیت دوربین را بررسی کنید، لنز با فاصله کانونی 36 تا 108 میلی متر مناسب کار شما است.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

2. تنظیمات مختلف دوربین خود را امتحان کنید: راز تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای، گرفتن عکس های متعدد است. با تنظیمات مختلف تعداد زیادی عکس بگیرید و مهارت خود را به چالش بکشید.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

3. برای شروع، از گل ها عکس بگیرید: عکاسی از گل یک روش خیلی ساده برای گرفتن عکس های فوق العاده است. برای این منظور، تنظیمات دوربین را به حالت گل (ماکرو) قرار دهید، تمرین کنید و عکس های بسیار زیبایی از گل ها ثبت کنید.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

4. دوربین خود را بیشتر بشناسید: شاید مهم ترین بخش در عکاسی آشنا شدن با اصول ابتدایی است. چگونگی روشن و خاموش کردن فلاش، ثبت عکس (یا فیلم)، حذف و جستجوی تصاویر گرفته شده، بزرگ نمایی و کوچک نمایی و موارد دیگر را بیاموزید.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

5. پرسپکتیو و زاویه های مختلف را امتحان کنید، این کار به شما کمک می کند تا از عکس معمولی یک شاهکار زیبا خلق کنید: به کارگیری قدرت پرسپکتیو از مهارت های یک عکاس حرفه ای است و نقش مهمی در تصویر نهایی دارد. تنظیمات مختلف مانند رنگ را امتحان کنید و عکس های سیاه و سفید بگیرید.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

6. آزمایش کنید: یک سنگ را در آب بیندازید و سریعا تصویر آن را بگیرید. با گرفتن این نوع عکس ها و تمرین می توانید تصاویر موج دار بگیرید و چشمگیرترین لحظات را به تصویر بکشید. برخی از تصاویر خیره کننده مانند بازتاب چمن در آب، ابرها، طرح تراش خورده چوب های قدیمی، هرگونه فرسایش و زنگ زدگی، آتش، حیوانات، سایه ها، افراد در حال شنا (به ویژه در حال شیرجه)، مجسمه ها، درخشش آفتاب بر سطح آب و موارد دیگر را امتحان کنید.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

7. سبک خود را مشخص کنید و با اشتیاق عکاسی کنید: هر عکاس حرفه ای دارای سبک مشخص و یک مسیر روشن است، بنابراین برای حرفه ای شدن باید تعریف واضحی از سبک خود ارائه بدهید.

چگونه یک عکاس حرفه ای شویم

سوالات

چه نوع دوربینی برای عکاس حرفه ای شدن نیاز است؟

ترکیب بندی ، خلاقیت و استعداد همیشه مهم تر از یک دوربین شیک و عالی است. داشتن دوربین گران قیمت با کارآیی ویژه قطعا عکاسی را آسان می کند، اما شما را به عکاس بهتری تبدیل نخواهد کرد.

میزان پیکسل دوربین چقدر باید باشد؟

برای ثبت یک عکس حرفه ای لزوما مگاپیکسل بیشتر باعث کیفیت خوب تصویر نمی شود. به همین دلیل برای خرید دوربین مقدار مگاپیکسل مشخصی توصیه نمی شود.

نمی توان بالا بودن رزولوشن و تاثیر آن بر کیفیت عکس را کاملا نادیده گرفت، اما این تاثیر در مقایسه با دیگر عوامل دخیل بر این موضوع چندان مهم نیست. اگر به دنبال عکسی شارپ و شفاف هستید نباید رزولوشن حسگر را عاملی تعیین کننده در خرید دوربین قرار دهید. به طور کلی افزون بر تعداد مگاپیکسل، فاکتورهای مهم دیگری نیز ( درک اصول اساسی ترکیب بندی) بر کیفیت نهایی عکس تاثیر دارند.

بهترین زاویه برای گرفتن عکس گل چیست؟

هیچ “بهترین” روشی در عکاسی وجود ندارد، اما توصیه می شود از زاویه کنار سوژه عکس بگیرید و به تصویر خود عمق اضافه کنید . روی زانوهای تان بنشینید و یک پرسپکتیو متفاوت از دنیا را نشان دهید.

آیا برای عکاسی لزوما باید دوربین داشت؟

خیر، می توان از دوربین گوشی آیفون، آیپد یا هر دستگاه دیگری در صورت داشتن کیفیت تصویر مشخص استفاده کرد.

چگونه می توان تصاویر را ویرایش کرد؟

نحوه استفاده از نرم افزار ویرایش عکس را یاد بگیرید. هرچه در این زمینه تخصص بیشتری کسب کنید، برای موفقیت تان بهتر است. در صورتی که مبتدی هستید می توانید آموزش های فتوشاپ (یا هر برنامه ویرایش دیگری را که نصب کرده اید) را مشاهده کنید.

روش های عکاسی از اشیاء در حال حرکت چیست؟

یکی از راه هایی که از طریق آن می توان میزان رسیدن نور را کنترل کرد، دیافراگم دوربین است. باز و بسته کردن دیافراگم لنز دوربین سبب کم و زیاد شدن میزان نور می شود. سرعت شاتر بالا (1/1000 ثانیه به بالا) به شما امکان می دهد تا از اجسام در حال حرکت عکس های واضحی بگیرید. برای ایزو نیز بسته به شرایط نوری محیط مقدار بین 400 تا 1600 را انتخاب کنید. همچنین بهتر است با استفاده از سه پایه متحرک یا نگه داشتن با دست، دوربین را با سوژه حرکت دهید.

تنظیمات دوربین برای عکاسی از مناظر باید چگونه باشد؟

اگرچه سرعت شاتر برای عکاسی از مناظر مسئله مهمی است، با این حال بهتر است دوربین را بر روی حالت اولویت دیافراگم (f/14 ، تکنیک HDR، لنز زاویه باز و استفاده صحیح از مثلث نوردهی) تنظیم کنید. از ISO پایین و سرعت شاتر طولانی استفاده کنید. همچنین یک سه پایه خوب (ارزان قیمت نباشد، زیرا می تواند دوربین و لنز شما را خراب کند) تهیه کنید تا بتوانید سرعت شاتر را بالا ببرید. در عکاسی از مناظر متحرک مانند حرکت آب اقیانوس، از سرعت شاتر کمتر از 1/15 استفاده کنید.

تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای به زمان، تمرین و صبر زیادی نیاز دارد. موفقیت تدریجی است و هیچ چیز به یک باره اتفاق نمیفتد، مطمئن شوید که اشتیاق لازم را برای این کار دارید تا اواسط راه ناامید نشوید.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.