15نکته برای عکاسی پرتره خانوادگی – بخش دوم

پرتره خانوادگی

از هلی شات استفاده کنید

برای عکاسی یک منظره منحصر به فرد، بسیاری از عکاسان در حال حاضر از هلی شات های مجهز به دوربین استفاده می کنند. با هدایت این وسیله به صورت عمود بر سوژه می توانید عکسی مستقیم از بالا به پایین بگیرید. برای عکس برداری مناظر و فضا های باز، استفاده از هلی شات یک روش عالی برای نمایش مکان و همچنین خانواده است.

مستند عکاسی خانوادگی

عکاسی از سبک زندگی، یک مستند واقعی است در حالی که بیشتر عکاسان با استفاده از صحنه‌های از پیش تعیین شده سعی در عکاسی بی نقص دارند، برخی خانواده‌ها و عکاسان به دنبال چیزهای واقعی تری هستند. تصاویر خانوادگی زندگی خصوصی آن‌ها را نشان می دهد، بنابراین همه چیز نیاز به نمایش کامل ندارد. تصاویر مهم هستند زیرا آن‌ها روابط صادقانه اعضای خانواده را مستند می کنند. در حین مکالمه دنبال نگاه ها و لبخندهای معنی دار بگردید چرا که جلوهٔ خاصی به تصاویر می دهند.

پرتره خانوادگی

پرتره خانوادگیساعت طلایی

ساعت طلایی زمانی خاص در هنگام غروب خورشید است که نور خورشید به صورت پراکنده دیده می شود. کیفیت نور در این زمان احساس سورئالی را به عکس اضافه می کند. برنامه ریزی برای عکاسی، برای بعد از ظهر مزایای کمی دارد. به همین دلیل به خودتان فرصت کافی دهید تا خانواده را ملاقات کرده و قبل از رسیدن ساعت طلایی به خوبی عکاسی کنید. به این ترتیب، شما باید ترکیبی از عکس ها با آسمان آبی بعد از ظهر تا غروب خورشید و ساعت طلایی داشته باشید.

برای عکاسی پرتره، بودن خورشید در چنین زاویه‌ای باعث سایه اندازی و تیرگی چهره می شود، برای جلوگیری از این اتفاق از یک فلاش خارج از محدودهٔ عکاسی یا ریفلاکتور استفاده کنید.

همه را در همان صفحه قرار دهید

هر وقت با گروه های بزرگ کار می کنید، کنترل جزئیات کوچک سخت تر می شود. هنگامی که عکاسی فقط از یک فرد صورت می گیرد می توانید در لحظه ای مناسب عکسی با کیفیت از او بگیرید؛ اما وقتی عکاسی از چهار یا پنج نفر صورت می گیرد، تشخیص لحظهٔ مناسب برای عکاسی سخت تر می شود. در چنین مواقعی داشتن یک دستیار به شما کمک می کند، چرا که می تواند خیال شما را از بابت تنظیمات دوربین و صحنه عکاسی راحت سازد.

پرتره خانوادگی

پرتره خانوادگیبگو سیب!

اینجاست که کمی تمرین مفید است. بعد از چند جلسه، شما متوجه خواهید شد که چند مورد اصلی به طور حتم به عکس های نهایی آسیب می رسانند. مورد اول حالت چهره است، بنابراین در هر عکس برداری بیش از یک عکس بگیرید. عکس های متعدد شانس شما را برای داشتن یک تصویر با کیفیت افزایش می دهد. شمارش معکوس یا گفتن یک جمله مثل” بگو سیب” به آمادگی خانواده برای عکاسی کمک می کند. انجام چنین کاری نشان دهندهٔ آمادگی شما برای شروع عکاسی است و اعضای خانواده را به لبخند زدن تشویق می کند.

نتیجه

عکاسی خانوادگی چالش های سرگرم کننده ای دارد. به طور حتم یک بخش از کار برتری فنی دارد و تسلط بر مواردی مانند اصول اولیه، ترکیب خوب و تنظیمات روشنایی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما لحظات سرگرم کننده ای نیز خواهید داشت. به این نکته توجه داشته باشید که هنگام عکاسی از بچه ها یا افراد سالخورده مراقب باشید. این یک چالش هیجان انگیز است و عکاسی از این لحظات خاص یک امتیاز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.