کدام نرم افزار ویرایش تصویر برای شما مناسب است؟

برنامه های ادیت عکس

اگر شما مشتاق این هستید که یک عکاس حرفه ای باشید، باید با انواع نرم افزارهای ویرایش تصویر که در حال حاضر موجود است، آشنا شوید.

اینکه آیا شما واقعا با استفاده از این نرم افزارها بتوانید عکس های خاصی را درست کنید دیگر بستگی به خلاقیت و سبک کاری شما دارد، اما به هر حال مهم است که پیش از انجام، اطلاعات لازم را درباره ی نرم افزارها داشته باشید.

در اینجا به طور خلاصه برخی از برنامه های معروف ادیت عکس را به شما توضیح می دهیم:

برنامه های ادیت عکس

برنامه های ادیت عکس

نرم افزار فتوشاپ Photoshop

با اطمینان می توان گفت که امروزه محبوب ترین نرم افزار ویرایش تصویر، فتوشاپ محصول شرکت ادوب Adobe است.

دلایل زیادی وجود دارد که این برنامه بستری مورد اعتماد و مناسب برای کار است. انواع آموزش های تصویری و کلاس های بسیار متعددی برای این برنامه وجود دارد که شما می توانید با آنها به خوبی این برنامه را یاد بگیرید و از دنیای امکانات آن استفاده کنید. یکی از خوبی های خاص فتوشاپ این است که یک استاندارد جهانی است و ادیتورهای بسیاری در سراسر دنیا، کارهای متفاوت خود را در حوزه ی طراحی عکس و ادیت با این برنامه انجام می دهند. این همه گیر بودن و محبوبیت سبب شده است تا شرکت ادوب همواره بهترین آپدیت ها و نسخه های جدید این برنامه را با کیفیت چشمگیر ارائه دهد.

برنامه های ادیت عکس

در فتوشاپ می توانید از انواع ویژگی های آن مانند کراپ و بریدن تصویر، تنظیم نور روشنایی، استفاده از الگوها و سایر آیکون های آن نیز استفاده کنید.

نرم افزار ویرایش تصاویر کورل Corel Paintshop Pro

اگرچه این برنامه محبوبیت بسیاری دارد اما جزء برنامه های اختصاصی شرکت ادوب نیست و خیلی از افراد آن را به عنوان نرم افزار جانبی برای مواقع ضروری استفاده می کنند. این برنامه توجه طیف گسترده ای از عکاسان را به خود جلب کرده است و برای ویرایش تصاویر قطعا جزء بهترین های این صنعت به حساب می آید.

با این حال، بسیاری معتقد هستند که حتی اگر نسخه ی کامل این برنامه به اندازه ی فتوشاپ گران باشد، نرم افزار فتوشاپ عملکرد بهتری دارد و نتایج بهتری را نیز ارائه می دهد.

برنامه های ادیت عکس

برنامه های ادیت عکس

برنامه های دیگر

اگر هنوز هم در ویرایش تصاویر مشکل دارید و نمی توانید با نرم افزارهای گفته شده آنچه که دوست دارید را پیاده سازی کنید، پیشنهاد می کنیم روی یک نرم افزار ساده تر کار کنید. شاید نیاز باشد که برنامه ای بخرید که با میزان اطلاعات شما همخوانی داشته باشد.

نرم افزارهایی مانند فتوشاپ و کورل پیچیده هستند و یادگیری آنها زمان بر است؛ در نتیجه حرفه ای شدن در آنها نیز سخت است. اگر دوست دارید تا کم کم وارد فضای حرفه ای شوید می توانید با نرم افزارهای ساده تر ادیت عکس کار خود را پیش ببرید. هم زمان مقالات آموزشی و کلاس های مرتبط برای یادگیری را فراموش نکنید تا بتوانید از نرم افزارهای قدرتمندی که پیشنهاد شد استفاده کنید.

4 گامی که در عکاسی حرفه ای باید بدانید

3 نکته مهم درباره عکاسی از نوزاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] کدام نرم افزار ویرایش تصویر برای شما مناسب است؟ […]

نظرات بسته شده است.