چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت – روش سوم

روش 3 از 3:

بهینه سازی تصویر

چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت1. دوربین را روی فوکوس اتوماتیک تنظیم کنید. عملکرد فوکوس خودکار را در منوی تنظیمات دوربین جستجو کنید و مطمئن شوید که روی “روشن” تنظیم شده است. این کار به دوربین این امکان را می دهد تا به طور خودکار بهترین عمق فوکوس را برای عکس و سوژه انتخاب و از تاری تصویر جلوگیری کند. فوکوس خودکار یکی از مفیدترین ویژگی های دوربین برای داشتن تصاویر واضح است.

– در بیشتر تلفن های هوشمند، هنگام باز کردن برنامه دوربین، عملکرد فوکوس خودکار به طور پیش فرض فعال است.

چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت2. دیافراگم دوربین را روی f8 یا بالاتر تنظیم کنید تا عکس های واضح در نور طبیعی ثبت کنید. برای تغییر تنظیمات دیافراگم دوربین، هنگام مشاهده منظره یاب یا صفحه، چرخنده کنار دکمه شاتر را حرکت دهید. با چرخاندن چرخنده، شماره تنظیمات دیافراگم نمایش داده شده تغییر می کند. هرچه تنظیم دیافراگم بیشتر باشد، عمق فوکوس کوچک تر می شود و یک تصویر واضح و دقیق گرفته می شود. این تنظیمات در هر شرایط نوردهی طبیعی ایده آل است.

– برای تغییر تنظیمات دیافراگم ممکن است لازم باشد دوربین خود را در حالت عملکرد دستی قرار دهید. این کار را معمولاً می توانید با چرخاندن شماره گیر بالای صفحه دوربین بر روی حالت “m” انجام دهید.

– برای فوکوس دقیق دوربین گوشی های هوشمند، روی صفحه نمایش نزدیک به مرکز نقطه کانونی تصویر ضربه بزنید. این کار مشابه افزایش تنظم دیافراگم دوربین عکاسی است.

چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت3. تنظیمات تراز سفیدی را روی حالت “ابری (cloudy)” قرار دهید. اگر موفق به یافتن یک روز ابری با نور ملایم و مسطح برای عکاسی از نقاشی خود شدید، به راحتی تراز سفید پیش فرض را در منوی تنظیمات دوربین خود بیابید و حالت “ابری” را انتخاب کنید. اگر در موزه، گالری یا مکان دیگری با نور مصنوعی عکس می گیرید، وایت بالانس را روی گزینه “استودیو(Studio) ” یا “نور داخلی (Indoor) ” قرار دهید تا مطمئن شوید رنگ های عکس شما با توجه به میزان نور موجود متعادل هستند.

– تنظیمات وایت بالانس بر دمای رنگ کلی تصویر تأثیر می گذارد. اگر این شاخص اشتباه تنظیم شود، ممکن است تصویر شما بیش از حد آبی یا نارنجی شود.

– دوربین گوشی های هوشمند به طور خودکار تنظیمات وابت بالانس را در سطحی تنظیم می کنند که برای سوژه و قاب به بهترین حالت ممکن باشد.

چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت4. عکس را با تایمر خودکار بگیرید تا مطمئن شوید دوربین کاملاً ثابت است. فشردن دکمه شاتر می تواند منجر به لرزش دوربین، اختلال در کادر بندی و تاری تصویر شود. برای تضمین بالاترین کیفیت تصویر مطلوب، بهتر است به جای این که خودتان دکمه شاتر را بزنید، دوربین را روی حالت تایمر خودکار قرار دهید. به این ترتیب، دوربین پس از زمان مشخص خود به خود عکس می گیرد و دیگر لازم نیست همه چیز را دوباره تنظیم کنید.

– در اکثر دوربین های DSLR می توانید از طریق تنظیمات عمومی دوربین، تنظیمات شاتر یا نمایشگر صفحه به حالت تایمر خودکار دسترسی پیدا کنید.

نکته: تایمر خود را برای مدت زمان حداقل 3 تا 5 ثانیه تنظیم کنید تا اندکی زمان برای جلوگیری از لرزش های احتمالی دوربین بعد از فشردن دکمه شاتر باقی بماند.

چگونه می توان از یک تابلو نقاشی عکس گرفت5. عکس ثبت شده خود را با یک برنامه ویرایشگر عکس دستکاری کنید. اگر از عکس خود راضی نیستید، نگران نباشید می توانید با ویرایش در آن تغییر ایجاد کنید. یک ویرایشگر عکس خوب به شما این امکان را می دهد تا اطراف تصویر خود را کراپ کنید، روشنایی و کنتراست را تغییر دهید، کیفیت رنگ را تنظیم کنید، درخشش و گرین را کاهش دهید و اصلاحاتی را برای نشان دادن طبیعی ترین حالت آثار هنری انجام دهید.

Adobe Photoshop، Adobe Lightroom، Affinity Photo و Capture One Pro از قدرتمند و عالی ترین ویرایشگرهای عکس هستند. اگر به دنبال برنامه ویرایشگر رایگان هستید GIMP، Fotor و Pixlr نیز گزینه های خوبی هستند.

– مشاهده یا خواندن آموزش های آنلاین می تواند به شما کمک کند تا با ویرایشگر عکس آشنا شوید.

هشدار

عکاسی از نقاشی موزه ها و گالری ها اغلب خلاف قوانین است. نقض این قوانین می تواند منجر به جریمه سنگین، محرومیت یا مجازات دیگری شود.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.