نکاتی درباره عکاسی نوزاد تازه متولد شده (بخش اول)

عکاسی از نوزاد

عکاسی نوزاد تازه به دنیا آمده شاید به نظر ساده برسد اما برای کسانی که آن را امتحان کرده اند و انجام داده اند کاملا واضح و مشهود است که این یک کار سخت است. بر خلاف عکاسی بزرگسالان، نوزادان بدیهی است که نمی توانند دستورات عکاسان را گوش کنند و آن را انجام دهند و این یکی از مهم ترین سختی های این نوع عکاسی است. بدن نوزادان نحیف و حساس است و عکاسی را سخت تر می کند.

با این حال، این کار یکی از سرگرم کننده ترین و پر طرفدارترین سبک های عکاسی به شمار می آید.

عکاسی از نوزاد

نکاتی درباره عکاسی نوزاد

در اینجا چند نکته درباره این نوع عکاسی را به شما توضیح می دهیم.

جای آنها باید امن و راحت باشد

عکاسی از نوزاد
عکاسی از نوزاد

نگهداری از نوزاد باید در همه زمانها الویت اول باشد. به خاطر داشته باشید نوزاد تازه متولد شده، کنترل خاصی از خود ندارد. جمجمه و استخوان های او شکننده هستند. آنها را باید به آرامی در حالتی که می خواهید قرار دهید. به هیچ عنوان نباید نوزاد را در ارتفاع قرار داد، تا زمانی که او در حالت مورد نظر شما به خواب عمیق فرو نرفته است، نباید او را رها کنید.

یک عکاس یا دستیار عکاس باید با تجربه باشد و بداند که چگونه نوزاد را در دست بگیرد. در تمام طول زمان عکاسی او باید در شرایط نرم و راحتی باشد. شاید شما بخواهید نزدیک او یک موسیقی ملایم یا صدای سفید (مانند صدای سشوار) تولید کنید تا او در خواب و آرامش باشد.

روشنایی فضا باید امنیت کافی را داشته باشد

عکاسی از نوزاد
عکاسی از نوزاد

نوزادان چشمان بسیار حساسی دارند و تا چند ماه پس از تولد نمی توانند در معرض نور خشن قرار گیرند. هنگام عکاسی پرتره از نوزاد، عکاسان نباید از فلاش های پاپ آپ استفاده کنند. فلاش های بیرونی بهتر هستند تا نور از بالا به نوزاد بتابد و قدرت به اندازه کافی به پایین برسد تا از خیره شدن نوزاد یا بیدار شدن او از خواب جلوگیری شود.

با این حال، اگر از هر عکاس حرفه ای نوزاد بپرسید، می گویند که بهتر است همیشه از نور محیط استفاده کنید. نور طبیعی مانند نور خورشید که از پنجره به داخل می آید یا چراغ های داخلی که می تواند نور مناسب را ایجاد کنند. چراغ استودیوی ثابت نیز گزینه ی خوبی است، به طوری که پوست نوزاد را قرمز و گرم نشان دهد.

بهترین زمان را برای عکاسی انتخاب کنید

عکاسی از نوزاد
عکاسی از نوزاد

اگر شما علاقه مند به عکاسی نوزاد هستید، می توانید از قانون “10 روز” پیروی کنید. این یعنی که نوزاد باید حداکثر ده روزه باشد، البته سن واقعی مطلوب بین 5 تا 10 روزگی است. در طول این مدت نوزادان خوابهایی عمیق و آرامشی شبیه زمانی که درون رحم مادر هستند، دارند.

حتما آنچه که می خواهید انجام دهید را از پیش برنامه ریزی کنید

عکاسی از نوزاد
عکاسی از نوزاد

عکاسی نوزاد بسیار غیر قابل پیش بینی است، بنابراین بهتر است که شما برنامه خود را از پیش تنظیم کنید. جمع آوری انواع ایده ها و مدل های عکس روی گوشی یا کامپیوتر عالی است. همچنین باید یک دستیار عکاس حرفه ای مخصوص نوزاد داشته باشید تا تجربه کافی برای بغل کردن و نگهداری نوزاد را داشته باشد.

هرگز نباید نوزاد را مجبور به قرار گرفتن در حالتی ناراحت کننده کنید. در زمان تغییر حالت و موقعیت باید با جدیت مراقب گردن، سر و بدن او باشید. دستها را زیر بدن او قرار دهید و اجازه دهید از پشت روی دستان شما بخوابند و آرامش داشته باشند.

یک قاب و پوزیشن زیبا و خاص را انتخاب کنید

عکاسی از نوزاد
عکاسی از نوزاد

عکس های نوزادان می تواند پرتره های هیجان انگیز و فوق العاده ای باشند اما برخی از عکاسان ترجیح می دهند تا عکس هایی با لباس های شیک و دکورهای شلوغ داشته باشند. خلاقیت در عکس بسیار مهم است. شما به عنوان عکاس باید یک لحظه ی زیبا را به تصویر بکشید. مدل ها و ایده های مختلف را ببینید و سعی کنید دکوری خلاقانه و محیطی مهیج برای عکاسی نوزاد داشته باشید.

به امنیت فضا دقت کنید و قطعا دکوری را انتخاب کنید که ایمنی کافی را برای نوزاد داشته باشد.

در نزدیکی نوزاد باشید

عکاسی از نوزاد
عکاسی از نوزاد

زمانی که توانستید بهترین زمان را برای عکاسی انتخاب کنید، از نزدیکترین لنز زوم برای ثبت جزئیات کوچک نیز استفاده کنید. عکس هایی از انگشتان کوچک نوزاد و دستان او، مژه هایش در حالت خواب و پاهای کوچکش بگیرید. اگر خوش شانس باشید می توانید از لبخند نوزاد نیز در خواب عکاسی کنید. پدر و مادرها معمولا دوست دارند عکس هایی را از اندام های کوچک نوزاد داشته باشند.

عکاسی از نوزاد

ادامه مطلب در ” نکاتی درباره عکاسی نوزاد تازه متولد شده (بخش دوم)

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] بخش اول عکاسی نوزاد درباره چندین مورد مهم در عکاسی نوزاد صحبت کردیم، در […]

نظرات بسته شده است.