چگونه یک وبلاگ عکاسی ایجاد کنیم

وبلاگ عکاسی می تواند روشی عالی برای نشان دادن عکس های مورد علاقه و محتوای توضیحی شما برای دنبال کنندگان وبلاگ باشد. هر عکاسی که قصد ورود به این حرفه یا جذب مخاطب را دارد، باید به فکر ایجاد یک وبلاگ باشد، وبلاگ فضایی در اختیار مردم می گذارد تا کارهای شما را پیدا کنند و به شما انگیزه دهند تا به طور مداوم تصاویر جدید منتشر کنید.

روش 1 از 2

ساخت وبلاگ عکس (فوتو بلاگ)

1. دلایل خود را برای راه اندازی وبلاگ عکاسی در نظر بگیرید

وبلاگ عکاسی

آیا به دنبال ایجاد یک سایت حرفه ای برای فروش عکس هستید یا فقط می خواهید کارهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارید؟ تعیین هدف برای ایجاد وبلاگ موجب ایجاد تفاوت های بسیاری می شود، به همبن دلیل سایت های مختلف وبلاگ نویسی بسته به نیاز افراد وجود دارد. به طور کلی:

– عکاسان حرفه ای حتما باید در درجه اول خرید نام دامنه خود را (برای نمونه www.NicksPhotos.com) در نظر بگیرند تا به اعتبار وبلاگ شان (به عنوان یک تجارت) بیفزایند. بیشتر سایت های بزرگ وبلاگ نویسی مانند Weebly یا WordPress به شما امکان می دهند تا نام دامنه خود را بخرید و عکس های خود را شخصی سازی کنید.

– عکاسان تفریحی اغلب در سایت های بزرگتر اشتراک گذاری عکس مانند تامبلر (tumblr) که کاربران می توانند کاربران دیگر با علایق مشابه را دنبال کنند موفق هستند. نصب و راه اندازی این برنامه رایگان و آسان است.

2. در زمان ایجاد سایت 5 تا 10 عکس را بارگذاری کنید

وبلاگ عکاسی

وبلاگ عکاسی

این کار باعث می شود افراد از همان ابتدا با محتوای کار شما آشنا شوند و وبلاگ شما را دنبال کنند. همچنین این امکان را به شما می دهد که قالب وبلاگ (سبک وبلاگ خود) را متناسب با دیدگاه خود تغییر دهید.

– پس از انتخاب سایت وبلاگ نویسی، ” قالب های عکاسی رایگان برای ________” را در اینترنت جستجو کنید، جای خالی می تواند تامبلر، وردپرس و سیستم های دیگر باشد، کپی آن ها در وبلاگ آسان است و بسیاری از آن ها دارای تنظیمات شخصی سازی هستند.

3. مطمئن شوید که عکس ها جاذبه اصلی وبلاگ شما هستند

وبلاگ عکاسی

مخاطب باید با مشاهده وبلاگ در درجه اول جلب عکس شود، نه محتوای متنی و عنوان طولانی یا درخواست خرید برخی از آثار. برای انجام این کار می توان روش های زیر را انجام داد:

– 4 تا 5 عکس مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن ها را در بالای صفحه در نمایش اسلاید یا نوار عکس قرار دهید.

– مرکز اصلی صفحه سایت را جدیدترین عکس یا پست خود قرار دهید.

– صفحه اصلی خود را به مجموعه ای از همه پست های خود تبدیل کنید (که در برخی از الگوهای وبلاگ نویسی موجود است).

4. اطلاعات اولیه تماس را به صفحه خود اضافه کنید

وبلاگ عکاسی

این محتوا در یک قسمت کوچک با عنوان “درباره” قرار دارد، اما شما همچنین می توانید یک صفحه “با من تماس بگیرید” را در بسیاری از سایت های وبلاگ نویسی مانند تامبلر مشخص کنید. این قسمت برای استفاده افراد از حقوق عکس ها یا استخدام شما ضروری است.

5. افزودن مجوز اشتراک خلاقانه (Creative Commons) را در نظر بگیرید

وبلاگ عکاسی

مجوزهای رایگان مشخص می کند که شما اجازه چه نوع استفاده ای از عکس های خود را به افراد می دهید. شما می توانید گزینه های مختلفی مانند “همه می توانند آزادانه استفاده کنند” تا “فقط با اجازه من استفاده یا تکثیر می شود” را در وب سایت انتخاب کنید. افزودن ساده این مجوز یک گام عالی در صورت نقض حق کپی رایت است.

– با استفاده از این مجوز می توانید از افراد بخواهید برای استفاده دوباره از عکس ها اجازه بگیرند و به آن ها بگویید که فقط به دلایل غیرانتفاعی می توانند از تصاویر استفاده کنند.

– Creative Commons همچنین یک تیم حقوقی کوچک اما مفید برای رسیدگی به اختلافات دارد.

روش 2 از 2

انتخاب تصاویر

1. یک موضوع انتخاب کنید

وبلاگ عکاسی

انتخاب یک موضوع برای وبلاگ موجب تسهیل در جستجو و بازاریابی آن می شود و احنمال موفقیت تان را بیشتر می کند. شما با تعیین موضوع به طور ویژه به مخاطبان کمک می کنید تا بتوانند عکس های مدنظر خود را پیدا کنند و به محتوای سایت شما علاقه بیشتری نشان دهند. موضوع انتخابی شما نباید پیچیده باشد، “منظره” ، “پرتره” و “زندگی شهری” می توانند گزینه های بهتری نسبت به یک مجموعه عکس تصادفی باشند.

Humans of NY -یکی از بزرگترین وبلاگ های عکس در جهان است و موضوع به طرز شگفت انگیزی ساده و آسان است.

– عکس های متنوعی را در قالب خود به نمایش بگذارید. برای نمونه اگر وبلاگ عکاسی شما با موضوع طبیعت باشد، باید عکس هایی از مناظر، حیوانات و گیاهان ارائه دهید.

2. هر روز یک عکس منتشر کنید

وبلاگ عکاسی

برای جذب مخاطب باید به طور دائم محتوا تهیه کنید. اگر این کار را انجام ندهید وبلاگ های دیگر عکس های جدیدی را برای زمان بازدید کنندگان ارائه می دهند.

– همه وبلاگ ها از ویژگی زمان بندی برخوردار هستند، به این معنی که شما می توانید 20 عکس در روز یکشنبه بگیرید و سپس تنظیم کنید که وبلاگ روزی یک عکس جدید به طور خودکار منتشر کند.

3. توضیحات، داستان ها و شخصیت خود را به عکس ها اضافه کنید

وبلاگ عکاسی

بهترین وبلاگ ها نشان دهنده شخصیت عکاس هستند. توضیحاتی در مورد تصاویر، حکایت آن ها، تاریخچه موضوعات یا شاهکارها و مهارت های جذاب تر کردن عکس های خود به مخاطبان بدهید. به خاطر داشته باشید که باید تنها دلیل و انگیزه خود برای ثبت عکس ها را بنویسید.

4. گروه بندی عکس ها را در “مقاله های عکس” یا مجموعه ها در نظر بگیرید

وبلاگ عکاسی

این کار یک روش عالی برای جذب مخاطبان وبلاگ و افزایش مهارت های عکس شما است. هر چند هفته یک چالش ویژه 10 عکس سیاه و سفید، محله، کوهنوردی و انواع دیگر را به خود اختصاص دهید، سپس این چالش ها را در زیر شاخه های کوچک تر گروه بندی کنید. حتی می توانید برای عکس ها “برچسب” ایجاد کنید تا مخاطبان تان بتوانند مهارت های شما را مشاهده کنند. همچنین می توانید در کنار عکاسی انتزاعی معمولی خود یک صفحه به عکس های “طبیعت” اختصاص دهید، یا خاطره یک روز را به صورت “داستانی” در 10 تصویر تعریف کنید.

5. از انتشار هر عکسی که کیفیت وبلاگ شما را پایین می آورد، خودداری کنید

وبلاگ عکاسی

اگرچه برخی از عکس ها ممکن است در نظر شما جذابیت بیشتری داشته باشند، اما تنها با دلیل احساسی نمی توان تصاویر با ارزش و زیبایی را ارائه داد و افراد به اندازه شما به آن ها واکنش و پاسخ مثبت نشان نمی دهند. بنابراین برای انتخاب عکس هایی که در وبلاگ خود قرار می دهید از ذهن تان کمک بگیرید. موارد استثنا شامل توضیح در مورد چگونگی عکاسی یا ثبت لحظه ای شگفت انگیز (مانند ثبت تصویر فرد معروفی که در تاری دیده می شود) می شود.

– از انتشار تصاویر تار خودداری کنید.

– از انتشار تصاویر خسته کننده خودداری کنید.

– از انتشار تصاویر با نوردهی ضعیف خودداری کنید.

– از انتشار تصاویر تکراری و کلیشه خودداری کنید. شما باید برای جذب مخاطب و افزایش دنبال کنندگان وبلاگ خود متفاوت باشید.

6. در انجمن عکس آنلاین شرکت کنید

وبلاگ عکاسی

بخش بیشتر وبلاگ نویسی مختص ملاقات با عکاسانی است که با شما علایق مشترک دارند. به منظور الهام گرفتن در هنر عکاسی خود، عکاسان دیگر را دنبال کنید، زمانی را اختصاص دهید و نسبت به عکس های خاص و جذاب آن ها ابراز علاقه کنید. اطلاعات را در شبکه های اجتماعی تبادل کنید و کارهای به شدت زیبا را با ذکر منبع در وبلاگ خود قرار دهید. برقرار کردن ارتباط دوستانه با عکاسان دیگر، نه تنها موجب افزایش مخاطب های شما، بلکه زمینه ساز همکاری و پروژه های آینده تان می شود.

نکات

– به طور کلی یک دوربین با کیفیت، تصاویر بهتری ثبت می کند، هرچند در نهایت ترکیب بندی، نوردهی و فرآیند بینایی از تجهیزات عکاسی مهم تر هستند.

– در صورتی که نگران سرقت اثر خود هستید، قبل از بارگزاری تصاویر بر روی آن ها علامت یا نشانه کوچک و نیمه شفاف قرار دهید.

– در صورتی که از آثار سایر عکاسان استفاده کرده اید، نام آن ها را به عنوان منبع ذکر کنید. با این کار مخاطبان بیشتر به شما اعتماد می کنند و به درستی کار شما پی می برند.

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.