چگونه از غذا عکس بگیریم – بخش دوم

چگونه از غذا عکس بگیریم – بخش اول

قسمت 2 از 2

تنظیم عکس

1. یک پس زمینه ساده انتخاب کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

به عنوان مثال اگر در رستوران هستید و از وعده غذایی خود عکس می گیرید اما نمی خواهید میز و افراد در پس زمینه مشخص باشد، از پارچه یا دستمال سفره برای پشت غذایی که از آن عکس می گیرید استفاده کنید.

2. خلاق باشید

چگونه از غذا عکس بگیریم

از هندوانه به عنوان ابر و کشمش برای دانه های باران استفاده کنید. هرچه عکس جالب و خلاقانه تر باشد، بازدید بیشتری خواهد داشت.

3. غذایی که از آن عکس می گیرید متفاوت باشد

چگونه از غذا عکس بگیریم

چگونه از غذا عکس بگیریم

از انواع میوه ها، سبزیجات، پاستا و غیره استفاده کنید. عکاسی از غذاهای خارجی ممکن است مورد توجه بیشتری قرار گیرد. همه افراد تصویر سیب را دیده اند، اما بسیاری هرگز میوه اژدها را ندیده اند.

4. در کادر بندی و ترکیب بندی خلاق باشید

چگونه از غذا عکس بگیریم

سوژه عکس شما نباید در مرکز تصویر قرار داشته باشد. در واقع چیزی به عنوان “قانون یک سوم” وجود دارد. این قانون به شما کمک می کند تا المان های اصلی و نقطه کانونی را در ترکیب بندی قرار دهید. خطوط مشبک فرضی را در نظر بگیرید که تصویر شما را به نه بخش مساوی تقسیم می کنند. بنابراین قانون شما باید قسمت های مهم و سوژه اصلی تان را در محل تقاطع یا در امتداد این خطوط قرار دهید. با استفاده از این روش یک ترکیب بندی جالب خلق کنید.

– نیازی نیست که کل سوژه را در قاب خود بگنجانید. برای جلوه ای جالب می توانید از نزدیک عکس بگیرید. فقط آن قدر نزدیک نشوید که بیننده نتواند متوجه سوژه شود.

– از فوکوس خلاقانه استفاده کنید. متفاوت بودن فاصله کانونی دوربین به شما امکان می دهد اشیا خاص و قسمت های اصلی سوژه را در مرکز توجه بیننده قرار دهید و بر روی آن ها تأکید کنید.

5. زاویه دوربین خود را تغییر دهید

چگونه از غذا عکس بگیریم

زاویه های عکاسی را می توان برای جلوه های مختلف انتخاب کرد. انواع زاویه ها بر شکل، اندازه، سطح، بافت و سایه تاثیرات متفاوتی دارد. از جلو، عقب و زوایای مختلف عکس بگیرید. به دنبال راه های جالب برای نشان دادن و برجسته کردن غذا باشید. تا زمان پیدا کردن زاویه ی مطلوبی که جذابیت طبیعی سوژه را نشان دهد، به تلاش خود ادامه دهید.

6. از تنظیمات دوربین استفاده کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

ممکن است بخواهید برای تنظیمات ایزو، سرعت شاتر و دیافراگم از حالت “اتوماتیک” شروع کنید. استفاده از حالت دستی و تغییر تنظیمات نیز می تواند منجر به نتایج جالب توجه و رضایت بخش شود. تغییر عمق میدان (اندازه دیافراگم) می تواند اثرات چشم نوازی را به همراه داشته باشد. از امتحان چیزهای جدید نترسید و آثار خارق العاده خلق کنید.

7. غذا را آماده کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

کاری کنید که غذا عالی به نظر برسد. میوه ها و سبزیجات تمیز، تازه و بدون عیب را انتخاب کنید (مگر این که از جلوه ای خاص استفاده کنید). خروج بخار از غذا حالت تازه پخته شده به آن می دهد و به جذابیت آن می افزاید. خنک شدن غذای گرم موجب تغییر شکل و رنگ یا متلاشی شدن آن می شود. سرعت عمل به حفظ ظاهر تازه غذا در حین عکاسی کمک می کند.

8. از وسایل جانبی استفاده کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

دستمال سفره، ظروف نقره ای، لیوان و بشقاب، حتی یک منو همه لوازم خوبی هستند که می توانید در زمینه عکاسی خود از آن ها استفاده کنید. وسایل صحنه به تصویر جذابیت بصری، اصالت و نما می بخشد.

9. به شکل ها و رنگ های ظروف مورد استفاده برای مایعات توجه ویژه داشته باشید

چگونه از غذا عکس بگیریم

لیوان ها، فنجان ها، ماگ ها، تنگ و کاسه های مناسب می توانند تا حد زیادی به موفقیت عکس های شما بیفزایند.

10. عکس های زیاد بگیرید

چگونه از غذا عکس بگیریم

با گرفتن تصاویر بسیار از زوایا و فواصل مختلف، شانس خود را برای رسیدن به نتایج جذاب افزایش دهید.

11. سعی کنید از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

با ادیت های مختلف امتحان کنید. زمینه را تار و غذا را برجسته (یا برعکس) کنید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود (مانند یک نقاشی) تلاش کنید. با کمک برنامه ویرایش هرگونه مشکل در زمینه نوردهی یا شدت نور تصویر را برطرف کنید.

12. غذاهای مختلف را با هم ترکیب کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

میز را بچینید و از غذا عکس بگیرید. نوشیدنی و خوراکی های مکمل اضافه کنید، با پس زمینه های مختلف می توان به تصاویر تنوع بخشید.

13. تمرین کنید

چگونه از غذا عکس بگیریم

از اشتباهات خود تجربه کسب کنید و به عکس گرفتن ادامه دهید. برای داشتن نتایج مطلوب تمرین و حوصله لازم است.

تصاویر کار خود را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و توییتر ارسال کنید، تا شانس دیده شدن آن بیشتر شود.

چگونه از غذا عکس بگیریم – بخش اول

مترجم: محدثه محمدی

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.