کریسمس و کرونا

کریسمس Christmas یکی از جشن های بزرگ آیین مسیحیت است که در واقع برای گرامیداشت روز میلاد حضرت مسیح علیه السلام برگزار می شود.

آیا روز کریسمس بین همه ی پیروان آیین مسیحیت یک روز است؟

کاتولیک ها و پیروان پروتستان ، این روز را در 25 دسامبر جشن می گیرند و برخی نیز از غروب 24 دسامبر این مراسم را آغاز می کنند.

بیشتر ارتودکس ها روز 25 دسامبر را به عنوان میلاد در نظر می گیرند و برخی نیز از روز 7 ژانویه مراسم خود را برگزار می کنند.

به طور کلی ایام 12 روزه ی کریسمس از 25 دسامبر تا 6 ژانویه ادامه دارد.

کریسمس و کرونا

کریسمس و کروناآیین کریسمس چگونه برگزار می شود؟

حتما شما در فیلم های مختلف یا اگر در محله های ارامنه یا مسیحی نشین زندگی کرده باشید، درخت کاج را به عنوان نماد اصلی کریسمس دیده اید. این درخت دارای آویزهای متنوع و رنگارنگ است که جلا و زیبایی خیره کنندگی به آن می دهد.

مسیحیان، این درخت را در منزل خود قرار می دهند و آن را تزیین می کنند، در شب کریسمس یک شخصیت افسانه ای که برای خود فلسفه ی مفصلی دارد، برای اعضای خانه کادو و هدیه می آورد؛ این پیرمرد دوست داشتنی بابانوئل (Papa noel) نام دارد.

اما امسال با این وضعیت کرونا، کریسمس را چگونه جشن بگیریم؟

همه ی ما در جریان هستیم که کووید-19 مدت زیادی است که همه ی دنیا را درگیر خودش کرده و افراد زیادی در سراسر دنیا در کشورهای مختلف به آن مبتلا هستند.

روزانه آمار کشته ها و مبتلایان بالا و بالاتر می رود و این ویروس منحوس کرونا در جهان می تازد و پیش می رود.

اگر شما جزء اقوام مسیحی یا ارامنه هستید پیشنهاد های ما برای برگزاری مراسم کریسمس را بخوانید.

دقت داشته باشید که از هرگونه دورهمی های خانوادگی پرهیز کنید و چنانچه در اتاقی دور هم بودید حتما یک پنجره را برای ورود و خروج هوا باز بگذارید.

از دست دادن، روبوسی کردن و در آغوش گرفتن خودداری کنید.

کریسمس و کرونا

کریسمس و کرونافاصله ی اجتماعی را رعایت کنید، حتما با ماسک در جمع های خانوادگی حضور داشته باشید.

پیش از استفاده از خوراکی ها، شیرینی ها و میوه ها حتما دست های خود را ضدعفونی کنید.

اگر برای اقوام خود هدیه می برید بهتر است امسال از این کار پرهیز کنید؛ می توانید هدایای خود را به صورت اینترنتی خریداری کنید و برای آشنایان ارسال کنید. روش دیگر برای هدیه دادن استفاده از کارت هدیه است که این روش بهتر از هدیه خریدن است و مخاطرات انتقال بیماری را به حداقل می رساند.

حتما هر گونه جعبه ی کادو را پس از دریافت ضد عفونی کنید و سپس آن را باز کنید.

یک ایده ی بهتر برگزاری مراسم به صورت آنلاین است، شما کافی است با استفاده از نرم افزارهای شبکه های مجازی، مراسم خود را به صورت برخط برای اقوام خود به اشتراک بگذارید. با این روش می توانید همه ی اقوام را دور هم جمع کنید؛ بدون آن نگران ویروس کرونا باشید.

اگر قصد رفت و آمد به کلیسا را دارید همه ی اصول بهداشتی را رعایت کنید؛ هنگام سرود خوانی و دعا خوانی فاصله ی اجتماعی را رعایت کنید و حتما با ماسک به جمع وارد شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.